בנט ברמת הגולן: "המטרה שלנו היא להכפיל את ההתיישבות"

ראש הממשלה הציג את התוכנית לפיתוח וחיזוק רמת הגולן בישיבת הממשלה שהתקיימה בקיבוץ מבוא חמה. במסגרת התוכנית, יוקמו 2 יישובים חדשים ויוקצו בסך הכול מיליארד שקלים לטובת האזור

Whatsapp Image 2021 12 26 At 1
ישיבת הממשלה ברמת הגולן | צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז היום (ראשון) בישיבת הממשלה על תוכנית ממשלתית לפיתוח וחיזוק רמת הגולן. הישיבה התקיימה בקיבוץ מבוא חמה וראש הממשלה אמר כי "המטרה שלנו היא להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן".

"זה הרגע של רמת הגולן, החלטה דרמטית של הממשלה להפנות כמיליארד שקלים לחיזוק ההתיישבות", אמר בנט. "התוכנית שנאשר היום מציינת 40 שנה החלת החוק ומגיעה באיחור של שנים. אפשר לעבוד מהבית ורמת הגולן יכולה להיות אופציה נהדרת למי שמעדיף אוויר נקי מרחב ואיכות חיים".

Whatsapp Image 2021 12 26 At 1
ישיבת הממשלה ברמת הגולן | צילום: קובי גדעון /לע''מ

ראש הממשלה הודיע כי יוקמו שתי שכונות חדשות בקצרין ושני יישובים חדשים - אסיף ומטר. לפי התוכנית, חצי מיליארד שקל יופנו לתכנון ודיור, 160 מיליון לפיתוח אזורי של תיירות, תעשייה ומסחר. עוד 160 מיליון שקלים יוקצו לשיפור התחבורה, הרפואה ועוד מימדי חיים. "רמת הגולן תהפוך לבירת הטכנולוגיות של אנרגיה מתחדשת בישראל".

"העובדה שממשל טראמפ הכיר בכך, והעובדה שממשל ביידן הבהיר שאין שינוי במדיניות הזאת, הן גם בעלות חשיבות", אמר בנט והוסיף: "לאחר כעשר שנים של מלחמת אזרחים איומה בסוריה, כל בר-דעת בעולם מבין שעדיף רמה ישראלית שלווה, פורחת וירוקה על אלטרנטיבה אחרת".

לפני ישיבה נדרשו השרים ועובדים לעבור בדיקת קורונה מהירה במקום, ואחת מעובדות משרד ראש הממשלה נמצאה חיובית. היא לא באה במגע עם בנט או השרים והועברה בשלב זה לבידוד. עבדים אחרים שבאו עמה במגע נמצאו שליליים בבדיקה אך לא השתתפו בישיבה כמשנה זהירות.