נתניהו ביטל את פגישתו עם ראשי מועצת יש"ע: "נשקול את צעדינו"

נתניהו ביטל את הפגישה שתוכננה עם ראשי מועצת היישובים היהודיים ביהודה, שומרון וחבל עזה לפני ההמראה לארה"ב. ראשי המועצה רצו לדון על הסנקציות שהאמריקנים הטילו בחודשים האחרונים על מתנחלים וארגונים שונים, ומסרו: "לא נאפשר לסנקציות לעבור לסדר היום"

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל פגישה שאמורה הייתה להיערך הערב (ראשון) עם ראשי מועצת יש"ע. ראשי המועצה מסרו כי הם "ייפגשו הערב בירושלים וישקלו את צעדיהם". עוד נמסר: "מועצת יש"ע לא תאפשר לסנקציות לעבור לסדר היום".

הפגישה עם ראש הממשלה, טרם נסיעתו לארה"ב לנאום בפני הקונגרס ופגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אמורה הייתה לדון בנושא הסנקציות שארה"ב הטילה במהלך החודשים האחרונים על מתנחלים ואף ארגונים המזוהים עם ההתנחלויות. ראשי מועצת יש"ע כבר ביקשו מתניהו שיתייחס בנאומו לנושא.

יהודה ושומרון מתנחלים מג"ב כוחות הביטחון התפרעויות במהלך פינוי מבנים לא חוקיים במאחז גבעת עוז ציון שבבנימין
התפרעויות במהלך פינוי מבנים לא חוקיים במאחז גבעת עוז ציון שבבנימין

לשכת רה"מ הודיעה הבוקר כי פגישתו של נתניהו עם ביידן נקבעה ליום שלישי הקרוב. בעקבות דחיית הפגישה, שהייתה אמורה במקור להיערך ביום שני, טיסתו של נתניהו לוושינגטון תמריא מחר בשעות הבוקר במקום היום בערב.

עד כה ריחף סימן שאלה סביב פגישת ביידן עם נתניהו, בעקבות הודעת הבית הלבן על כך שהנשיא נדבק בקורונה. קיומה של הפגישה בסופו של דבר היא התפתחות חיובית עבור ראש הממשלה, שיוכל כעת לנסות לקבוע פגישה גם עם יריבו של ביידן בבחירות, דונלד טראמפ, מבלי להפר כללים דיפלומטיים.

רגע השיא בביקורו של נתניהו בבירה האמריקנית יגיע ביום רביעי, אז ינאם בפני שני בתי הקונגרס. בנוסף, במהלך שהותו בארצות הברית נתינהו ייפגש גם עם סגנית הנשיא קמלה האריס, שעשויה להפוך למועמדת הדמוקרטית לנשיאות אם הנשיא המכהן יפרוש.