"צוות אנטבה" נגד נתניהו: "מקריב את המדינה והעם למען אינטרסים"

במכתב חריף ששיגרו ותיקי סיירת מטכ"ל, חברי הצוות ששחררו את החטופים באוגנדה ב-1976, הם תקפו את ראש הממשלה ובנו יאיר: "השווית אותנו למבצעי הפוגרום בחווארה, והילד שלך - שלא החזיק בחיים רובה ביד - מכנה אותנו 'טרוריסטים'. יוני ז"ל הקריב את עצמו למען המדינה והעם. אתה מקריב את המדינה והעם למען האינטרסים שלך"

זמן צפייה: 01:19

בלעדי: ותיקי סיירת מטכ"ל, ששחררו את החטופים באוגנדה ב-1976, שיגרו מכתב חריף נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובנו יאיר. "אתה השווית אותנו למבצעי הפוגרום בחווארה והילד שלך, שלא החזיק בחיים רובה ביד, מכנה אותנו 'טרוריסטים'. זכינו להימנות על קומץ לוחמי הפריצה באנטבה. לא היו לנו רולקסים, אלא קלצ'ניקובים ומרצדס.

החזרה של בני הערובה לישראל אחרי שחרורם באנטבה
החזרה של בני הערובה לישראל אחרי שחרורם באנטבה | צילום: משה מילנר, לע''מ

יוני נתניהו
יוני נתניהו

עוד כתבו הלוחמים: "בימים אלו ישראל בסכנה, הפעם האויב מבית, ולכן איננו יכולים שלא להגיב לשקרים. זכינו להימנות על קומץ לוחמי כוח הפריצה באנטבה, תחת מפקדנו קר הרוח והאמיץ יוני נתניהו ז"ל,  שהקריב במודע ובעיניים פקוחות את עצמו למען מדינת ישראל ועם ישראל. עצוב, אבל אתה, ביבי, מקריב במודע ובעיניים פקוחות את מדינת ישראל ועם ישראל למען האינטרסים שלך.

"בכוונת מכוון, במשך שנים אתה נוהג 'הפרד ומשול', מפלג ומשסה אותנו הישראלים זה בזה. הציבור הישראלי שאינו תומך בך הפך ל'סמולנים', 'חלשים', 'בוגדים', 'אנרכיסטים'".

"כן, עם מרצדס. 4,000 קילומטר מהבית. לא היו לנו רולקסים - היו קלצ'ניקובים. ובלי אפודי מיגון וקסדות כי היינו צריכים להתחפש לחיילים אוגנדים. אבל לקחנו על עצמנו את הסיכון כי הייתה לנו מטרה – להציל 105 יהודים. אשכנזים, מזרחים, חילונים, דתיים – כולם בני עמנו וארצנו. הייתה לנו תחושת יעוד, ותחושה של גורל משותף, וזיכרון השואה של הורינו (שהיום הפכו ל "פריבילגים"). והייתה לנו הידיעה ששוב גרמנים עשו סלקציה ליהודים. היו לנו פרפרים ענקיים בבטן וחששות. ידענו היטב שייתכן ולא נחזור משם.

את הבלתי-אפשרי עשינו ביחד עם אחים לנשק, לוחמים מגולני, צנחנים, טייסים, אנשי מודיעין ורפואה וקשר ואנשי מוסד, ומכונאים ומי לא. אז כמו היום, כולנו יחד בהפגנות. ואילו אתם עושים כל שביכולתכם כדי לקעקע את גורמי המוטיבציה הללו ולפורר את החברה הישראלית. קראתם לנו 'ציונים על תנאי'? אתם, שאביכם ז"ל עזב את הארץ ב-1939 וחזר רק ב-1949 כשהסתיימה מלחמת העצמאות, ופעם שנייה עזב ב-1962 וחזר רק ב-1976 אחרי שבנו נפל? יחד עם אחים לנשק ועוד הרבה ישראלים נפלאים נמשיך להפגין ולהאבק למען ישראל של מגילת העצמאות ונגד דיקטטורה".