עדויות: השרה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה ברע

פרסום ראשון: השרה לא נמנעה מהגעה למשכן חרף העובדה שלא הרגישה טוב • גורמים במשרד הבריאות לגורמים במשטרה: היא לא דייקה בחקירה האפידימיליוגית • הערכה: היועמ"ש לא יורה על פתיחה בחקירה

זמן צפייה: 06:05

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה לא בטוב - כך עולה מעדויות שהגיעו הערב (שלישי) לידי חדשות 13. כזכור, גמליאל נמצאה חיובית לקורונה לאחר שביקרה ביום הכיפורים בבית כנסת בטבריה.

גמליאל הגיעה ביום שלישי שעבר להצבעה חשובה במליאה, יום לאחר יום כיפור ושלושה ימים טרם התשובה החיובית שקיבלה, למרות שלפי עדויות שונות היא עצמה העידה באותו לילה באוזני כמה אנשים שהיא לא במיטבה. גמליאל לא מסרה תגובה לפרסום, ובניגוד למקובל גם לא מסרה עד כה עדכון רשמי לכנסת. יש לציין כי בתיעוד מליל ההצבעות שבו הייתה, היא נראית מדברת עם השר אמסלם למשך יותר מרבע שעה. למרות זאת, אמסלם לא חויב בבידוד.

לכתבות נוספות בנושא >>

הסעיף שבגינו תיחקר גמליאל אם תיפתח חקירה: הפרעה לעובד ציבור

גרסת גילה גמליאל: עשויה לטעון כי יש לה ולבעלה דירה בטבריה

"השרה גמליאל נדבקה בקורונה כשהפרה את ההנחיות ביום כיפור"

השרה גמליאל הגיעה לכנסת לאחר שחשה ברע
השרה גמליאל הגיעה לכנסת לאחר שחשה ברע

גורמים במשרד הבריאות אמרו לגורמים בהמשטרה בשיחות ביניהם כי גמליאל שהיא לא יצאה דוברת אמת בחקירות האפידימיולגיות. במשטרה מעוניינים מאוד לפתוח בחקירה, בין היתר גם בשל הנראות הציבורית בסוגיה.

כעת, מחכה המשטרה להחלטת היועמ"ש אביחי מנדלבליט, שיידרש לסוגיה רק לאחר החג. עם זאת, על פי הערכה של גורמים משפטיים בכירים וגורמים במשרד המשפטים, מנדלבליט צפוי שלא להורות על חקירה פלילית.  זאת, משום שגם אם מדובר בעבירה, מדובר ברף הפלילי הנמוך.

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: יחצ

מוקדם יותר, נודע לחדשות 13 כי אם היועץ המשפטי לממשלה יחליט לפתוח בחקירה פלילית נגד גמליאל, היא צפויה להיחקר תחת סעיף "הפרעה לעובד ציבור בעת מילוי תפקידו", זאת משום שעל פי הטענות השרה שיקרה בחקירתה האפידמיולוגית באשר למקום שבו נדבקה בנגיף.

שעות בודדות קודם לכן, המשטרה העבירה ליועץ אביחי מנדלבליט את תיק החקירה בפרשת השרה בבקשה שיפתח בחקירה בעניינה, זאת יום לאחר שכבר נפתחה בדיקה בנושא. אתמול, כאמור, נטען כי השרה להגנת הסביבה נדבקה בקורונה לאחר שהפרה את ההנחיות ביום כיפור וביקרה בבית כנסת בטבריה.

גילה גמליאל
גילה גמליאל | צילום: רפי קוץ

על פי הפרטים שפורסמו בעיתון "הארץ", גמליאל, שמתגוררת בתל אביב, נסעה ביום כיפור למשפחת בעלה בטבריה בניגוד להגבלות הסגר, ושם נדבקה בנגיף. עוד דווח כי השרה אף ניסתה להתחמק מהחקירה האפידימיולוגית וטענה כי נדבקה בנגיף מהנהג שלה.

בתגובה לטענות, אמרה אתמול גמליאל כי "אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת". השרה ביקשה להתנצל, והודיעה: "אשלם את הקנס הנדרש".