בגלל אי ההסכמות: סער שוקל לפתוח מחדש את רשימת המועמדים לעליון

שר המשפטים אמר בריאיון בחדשות 13 כי יקבל החלטה בימים הקרובים בשל המבוי הסתום בוועדה למינוי שופטים. על בחירת היועמ"ש הבא אמר: "גלי בהרב מיארה הטובה ביותר לדעתי. הגיע הזמן שתהיה אישה בתפקיד"

זמן צפייה: 07:41

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער התראיין הערב (שבת) למהדורת השבת ואמר כי הוא שוקל לפתוח מחדש את רשימת המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון, בעקבות אי ההסכמות שהתגלו ופיזור הוועדה. "ייתכן שאפתח, אחליט בימים הקרובים", אמר סער, "מדובר בבחירה של 4 שופטים לביהמ"ש העליון, זה מאוד משמעותי".

לגבי מועמדותה של גלי בהרב מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה אמר סער: "יש בעיניי מועמדת אחת שהיא מועדפת והטובה ביותר לדעתי, לא אסתיר זאת. במדינת ישראל, אחרי כמעט 74 שנה, הגיע הזמן שתהיה פעם אחת גם יועצת משפטית לממשלה, יש משפטניות מצוינות. אבל ההמלצה היא לא רק כי היא אישה אלא כי מאמין בה וביכולותיה. לדעתי זה ייקח קצת יותר מחודש, ויחזור לממשלה להחלטה".

סער התייחס גם למתווה שאושר בקבינט למערכת החינוך, לפיו בערים כתומות ואדומות ילמדו התלמידים מרחוק, ואמר כי כחבר ממשלה הוא מחויב להחלטה על אף שהצביע נגד. "עמדתנו הייתה שונה", אמר שר המשפטים, "הצבעתי נגד מתווה החינוך כי חשבתי שלא נכון בנתונים הקיימים לפגוע בשגרת הלימודים של התלמידים".

יגאל סלוביק ויפעת שאשא ביטון
יגאל סלוביק ויפעת שאשא ביטון

בנוסף התייחס סער גם לפיטורי מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק, לאחר שגיבה את השרה יפעת שאשא-ביטון ממפלגתו, ואמר כי הטענה שהמנכ"ל פוטר בעקבות חילוקי דעות לגבי חיסונים בבתי הספר היא שקרית. "יש חיסונים בבתי הספר", אמר סער, "היום יש באמצעות אחיות, ולא רק זה - בשני האחרון הייתה ישיבה של רה"מ עם הנהלת משרד החינוך ושרת החינוך איך לקדם את נושא החיסונים בבתי הספר".

"לכן זאת תעשייה של פייק ניוז", הוסיף סער, "מנכ"ל משרד החינוך הוא לא פקטור מבחינתי, אני בכלל לא מתייחס אליו, הוא לא בתפקיד ולא היה ראוי להיות בתפקיד. יש כעובדה חיסונים בבתי הספר. החיסונים חשובים ואני בעצמי חיסנתי את ילדיי ללא היסוס, זאת החומה הכי משמעותית שיש לנו כלפי המחלה. תקווה חדשה בעד החיסונים. הצעתי לעודד חיסונים".

סער התייחס גם להחלטה לבודד גם מחוסנים שבאו במגע עם מי שנדבק בזן האומיקרון, ואמר: "אנו יודעים היום שגם מחוסנים נדבקים באומיקרון, אבל ההסתברות למחלה קשה לאדם המחוסן היא פחותה לאין שיעור מאדם מחוסן, לכן זה לעתים אפילו הגנה מפני מוות ולכן חשוב להתחסן".

"אחרי שנתיים של מאבק בקורונה  יש גם עייפות בציבור", סיכם סער, "ההחלטות הן של הצוותים הרפואיים, גורמי המקצוע מחליטים אם לחסן, ואנו נותנים להם גיבוי. אם ידוע שזו חומת מגן לציבור, אני פונה להורים - לכו וחסנו את הילדים, זאת ההחלטה הנכונה לבריאות של הילדים שלנו".