סער נגד מדיניות הממשלה: "היחס שלה לחינוך משפיל ומבזה"

בריאיון לחדשות 13, תקף יו"ר תקווה חדשה את מתווה החזרה ללימודים שבו הושמטו, שוב, תלמידי כיתות ה'-י': "לא סביר שלא נותנים להם אופק - הם יושבים בבית כמעט שנה שלמה, זה לא הגיוני"

זמן צפייה: 08:43

"היחס של הממשלה לחינוך, לילדים שלנו ולנו ההורים הוא יחס משפיל ומבזה" - כך אמר הערב (שלישי) יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בריאיון לחדשות 13, כשנשאל אם בתור שר החינוך לשעבר הוא תומך במתווה לפתיחת מערכת החינוך עליו דנה הממשלה - מתווה שאף אושר מייד בסוף הריאיון.

"עצם העובדה שאין שקיפות או דיווח לציבור, כל יום אומרים 'אולי מחר, אולי מחרתיים' - ועד לרגע זה לא ברור מה ייפתח, זה דבר בלתי נסבל", הסביר סער, שהזכיר כי גם במתווה החדש לא נרשמה התייחסות לתלמידי כיתות ה'-י'. "אלה תלמידים שבמשך שנה שלמה היו שקופים. זה לא סביר שהולכים למתווה בלי לתת להם אופק - הם חצי ממערכת החינוך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נטל את התרופה הישראלית לקורונה – והחלים: "פתאום חזרתי לנשום"

הקבינט אישר: מערכת החינוך תיפתח באופן הדרגתי מיום חמישי

משפט ההדחה של טראמפ יוצא לדרך: הסנאט דן אם ניתן לעסוק בסוגיה

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

אם העניין היה תלוי בו, טען, היה מחליט לנהוג לפי "עקרונות דיפרנציאליים, ערים ירוקות וצהובות. אפשר גם להחליט על מתווה שפותחים רק חלק מהשבוע, למשל, אבל לא יכול להיות שאין תוכנית לחצי ממערכת החינוך שיושבת כמעט שנה שלמה בבית. זה לא הגיוני", הדגיש.

בנוסף לכך, סער הציע להעביר סמכויות לראשי הרשויות המקומיות, זאת משום ש"כבר הוכח שהממשלה לא מסוגלת לנהל את האירוע הזה", והמליץ שלא לסמוך רק על החיסונים אלא לבצע מדי פעם בדיקות קורונה לילדים במערכת החינוך, ובכך לגלות תחלואה א-סימפטומטית.

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

בהמשך דבריו, התייחס סער לבחירות המתקרבות ולסקרים, כאשר האחרון שבהם ניבא לו רק 13 - פחות מלפיד שעומד על 17, והרבה פחות מנתניהו שעומד על 30, ובכל זאת - הוא לא מתרגש. "כל סקר שמתפרסם מוכיח שהציבור חושב שיש אדם אחד שהוא ראש בראש, ממש צמוד לנתניהו, בהתאמה לראשות הממשלה - וזה אני", אמר.

"בסופו של דבר, הציבור יכריע מי מתאים לראשות הממשלה, מי יכול להקים ממשלה ומי יהיה ראש הממשלה של כולם", סיכם. "אל תתרשמו מסקרים שבועיים יותר מדי, הרי בסוף - יהיו תוצאות אחרות".