סער: "חשוב מאוד להעביר תקציב, התנהלות בלעדיו - אוסף אלתורים"

חבר הכנסת מהליכוד התייחס לסוגיה המאיימת על שלמות הקואליציה, וטען: "אין סיבה לא להעביר תקציב בקרוב". עוד התייחס להתפטרות מנכ"לית משרד האוצר: "מטריד ש-3 בכירים באוצר מתפטרים בסמיכות"

זמן צפייה: 08:25

ח"כ גדעון סער התייחס הערב (שני) לסוגיית התקציב שנמצאת במוקד המחלוקת בקואליציה, והצהיר: "חשוב מאוד להעביר את תקציב המדינה - זו תוכנית העבודה של הממשלה. בלי תקציב מדינה זה הכול אוסף של אלתורים וקופסאות, וכותצאה מהיעדרו המדינה מאוד תיפגע. אין סיבה לא להעביר תקציב בקרוב".

על התפטרות מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל אמר סער: "התפטרות של שלושה נושאי תפקידים בתקופה מאוד קצרה - זה מטריד. לא הייתי מתאר את זה כקריסה, אבל זה בהחלט לא דבר רצוי. אני מאוד מקווה שהצמתים האלה יאוישו בקרוב על ידי אנשים רציניים".

עוד בחדשות 13:

ריבלין בפתיחת מושב הכנסת: מנו מפכ"ל והעבירו תקציב עכשיו

מספר המתים הוכפל תוך כחודש; דוח: צפויה עלייה בחולים הקשים

למרות המחסור: "לניאדו" העביר בחשאי ציוד רפואי לאדמו"ר מצאנז

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

עוד התייחס סער להנחיות הסגר, וקרא לפתיחה מיידית בתי העסק הקטנים שאינם מקבלים קהל. "צריך להקל במקומות שאפשר להקל בהם, מקומות שהסיכון הוא לא קיים או אפסי. גם נושא הטייק אוואי. אין בזה שום היגיון". על ניהול המשבר אמר חבר הכנסת: "יש דברים שנעשו שהם טובים ודברים שהם פחות טובים, גם רה"מ עצמו הודה בכך בצורה הברורה ביותר".

בהתייחס לסערת גילה גמליאל אמר סער: "אני לאיודע מה היה בחקירה האפידמיולוגית, אני לא אוהב לעשות לינץ' לאדם בלי שאני מכיר את העובדות".

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחס לסוגיית התקציב גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בפתיחת מושב החורף של הכנסת. "כבר שנתיים מתנהלת מדינת ישראל ללא תקציב, מערכת החינוך אינה מצליחה לגבש כיוון ברור להתמודדות עם אתגר הלמידה מרחוק, ותלמידים רבים נותרים מאחור, הפער הדיגיטלי מתרחב, ואנו עלולים לאבד את דור העתיד".

"אל תתנו למערכות הרווחה לקרוס, מול נוער בסיכון חסר מסגרת, מול האלימות הברוטלית נגד נשים, מול קשישים גלמודים, מול העוני הגדל. טפלו בהם כבר היום", קרא ריבלין, "דאגו להם עכשיו. עסקים קורסים, שיעור האבטלה גבוה, הגרעון גדל, והמערכת הרפואית - כורעת תחת נטל התחלואה. העבירו תקציב עכשיו, ואפשרו למשק הישראלי - את היציבות הבסיסית - לה הוא זקוק".