גדעון סער: לבג"ץ אין כבוד לרשויות המבצעת והמחוקקת

חבר הכנסת מהליכוד התראיין בחדשות 13 והסביר שהוא "לא מעלה על דעתו שבג"ץ ימנע את הטלת המנדט על נתניהו". לדבריו "רשות שופטת צריכה להתערב בחקיקה במקרים נדירים - אבל זה הפך לדבר שבשגרה"

זמן צפייה: 06:25

חבר הכנסת מהליכוד, גדעון סער, התראיין הערב (חמישי) בחדשות 13 והתייחס לעתירות נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. סער ציין כי הוא "לא מעלה על דעתו שבג"ץ יתערב בנושא - זו פגיעה בזכות לבחור ולהיבחר ולא תיתכן במדינה דמוקרטית". לטענתו, "רשות שופטת עצמאית צריכה להתערב במקרים נדירים בחקיקה - אבל זה הפך להיות דבר שבשגרה, לבג"ץ אין כבוד לרשויות המבצעת והמחוקקת".

"אני לא משמש כלי, אמרתי שפסק דין של בית משפט חייבים לכבד, אבל זו לא כת - לא צריך להריע לכל דבר שבית המשפט אומר", המשיך סער. "מי שנבחר לקבוע מדיניות ולהוביל זה הרשויות הנבחרות, בית המשפט לא צריך לשים את השקפת עולמו במקום אלו שנבחרו לעשות זאת". לדברי חבר הכנסת, "הסכנה הגדולה ביותר לבית המשפט העליון ומעמדו - נובעת ממנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בליכוד מאיימים: התערבות של בג"ץ בעתירות נתניהו תביא לבחירות

הבית הלבן לנתניהו: סיפוח – רק אם ישראל תסכים למדינה פלסטינית

המסמך שחושף: האם מנדלבליט ואשכנזי השפיעו על חקירת פרשת הרפז?

גדעון סער
גדעון סער | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייס בכיר בליכוד לדיונים בעתירות נגד נתניהו שצפויים להתקיים בתחילת שבוע הבא, ואמר כי "התערבות של בג"ץ תביא בהכרח לבחירות שבמרכזן יעמדו סמכויותיו של ופסקת ההתגברות".

הדיונים יתקיימו כאמור בימים ראשון ושני מול הרכב של 11 שופטים בראשון נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. באולם יותקנו אמצעי הפרדה בין מקומות הישיבה והדיון יועבר בשידור חי באתר בית המשפט העליון ובחשבון הטוויטר של דוברות הרשות השופטת.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כן מסר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חוות דעתו בנוגע לשאלה אם ניתן להטיל על נאשם בפלילים את הרכבת הממשלה וכן לגבי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, והודיע כי אין מניעה משפטית בהטלת המנדט על נתניהו. מנדבליט לא פסל אף סעיף בהסכם הקואליציוני אולם הצביע על קשיים משפטיים. לפני זמן קצר, "חוק הרוטציה" אושר בקריאה ראשונה.