בהנחיית נתניהו: השגריר בוושינגטון לא יטפל בביקורו של גנץ בארה"ב

פרסום ראשון: ראש הממשלה הנחה את שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג שלא לטפל בביקורו של יו"ר המחנה הממלכתי בארצות הברית, לאחר שהביקור נקבע ללא אישורו. בעקבות זאת, השגריר יעדר מפגישותיו של השר גנץ עם בכירי הממשל, ובראשם סגנית הנשיא קמלה האריס. השר טרופר: "רה"מ עודכן, זה הזמן לדחוק את האגו הצידה"

זמן צפייה: 04:12

פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את שגרירות ישראל בוושינגטון שלא לטפל בביקורו של השר בני גנץ בארצות הברית, כך על פי גורם בממשלה ששוחח היום (ראשון) עם חדשות 13. ההנחיה של נתניהו מגיעה לאחר שלא אישר את הנסיעה של גנץ, ובסביבתו טענו כי הוא "לא עדכן מראש" אודותיה. בניגוד לכך, השר טען כי דווקא כן הודיע על כוונותיו שלשום כדי לתאם מסרים - וכי הוא יטוס בכל אופן.

בעקבות הנחיית ראש הממשלה, שגריר ישראל בוושינגטון מייק הרצוג לא ישתתף בפגישותיו של גנץ עם בכירי ממשל ביידן, ובראשם סגנית הנשיא קמלה האריס. במהלך ביקורו, יו"ר המחנה הממלכתי צפוי להיפגש גם עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועם חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית ובכירים בשדולת איפא"ק.

מקורבו של גנץ, השר חילי טרופר, הגיב לסערה: "הרבה רעש, אך אמת פשוטה - גנץ טס לארצות הברית לפגישות חשובות, משום שישראל במלחמה והקשר עם ארצות הברית אסטרטגי עבור ישראל ועבור הניצחון המלחמה. אכן יש ראש ממשלה אחד לישראל ואכן יש ממשלה אחת, אך יש לנו גם ישראל אחת וכל מי שיכול להירתם לטובת הצלחה במלחמה חייב להירתם". בהמשך, עקץ את נתניהו כשטען: "כעת זמן לדחוק את האגו הצידה, להניח חישובים פוליטיים בצד, ולהתרכז בשותפות לטובת מדינת ישראל".

השגריר בארה"ב מייק הרצוג
השגריר בארה"ב מייק הרצוג | צילום: חדשות 13

על פי הודעת לשכתו של השר גנץ, מטרות הביקור הן חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב, שימור הלגיטימציה להמשך הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה וקידום הסדר ביטחוני בלבנון וחיזוק הלחץ האמריקני על המתווכות בנושא מתווה חטופים בהתאם לעקרונות פריז. גנץ צפוי לשוב לישראל במהלך יום רביעי, לאחר ביקור מדיני נוסף בבריטניה.