ברקע המשך המחלוקות בממשלה: גנץ מקדם ועדת חקירה לפרשת הצוללות

הלשכה המשפטית של משרד הביטחון צפויה להגיש חוות דעת בנוגע לוועדת בדיקה לפרשת כלי השיט, שבה תומך רה"מ החליפי • בשל אי העברת התקציב: גנץ יידרש להחליט אם להמשיך את השותפות עם הליכוד

זמן צפייה: 00:41

הלשכה המשפטית של משרד הביטחון תגיש שבוע הבא חוות דעת בנוגע לפתיחת ועדת חקירת לפרשת הצוללות - שר הביטחון בני גנץ צפוי לתמוך בהקמתה - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. יתרה מזאת, גורמים בלשכתו של גנץ אומרים כי אם לא יעבור התקציב, כפי שסוכם עם הליכוד, ראש הממשלה החליפי יתמוך בהקמת ממשלה בראשות בכיר יש עתיד-תל"ם, משה יעלון.

במקביל, הזמן שהקציבו כחול לבן להעברת התקציב מגיע לסיומו, אך העברתו לא נראית באופק. על כן, ביום ראשון בערב גנץ צפוי לכנס את אנשי מפלגתו המקורית, חוסן לישראל ללא השותפים מדרך ארץ והעבודה, לצורך קבלת החלטות. האפשרויות שעומדות בפני יו"ר כחול לבן: פירוק והחלטה על בחירות כבר בשבועות הקרובים, או פירוק של השותפות עם הליכוד וניסיון לקדם מתוך הממשלה מהלכים שיקשו על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

660 נדבקים חדשים בי-ם השבוע – 113 בתל אביב: כמה נדבקו אצלכם?

מרד בבית הסוהר אשל: האסירים מוחים על תנאי כליאתם

ארבעה ימים לבחירות בארה"ב: מה הם תרחישי האימה של כל מתמודד?

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

לפני כשבועיים התייחס גנץ בריאיון בחדשות 13 לסערה סביב תקציב המדינה ולאי הנכונות של נתניהו להעבירו - בניגוד להסכמות. גנץ הסביר כי "כחול לבן רוצה שתהיה ממשלה מתפקדת ובשביל זה צריך שני דברים - נהלי עבודה תקינים ותקציב לשנת 2021. אם משהו מתוך השניים האלה לא מתקיים, אז אין טעם בממשלה הזו. החול בשעון שלנו הולך ואוזל. ממשלה בראשות נתניהו - היא לא ממשלה מתפקדת".

"אין מה לחכות ל-23 בדצמבר לראות שהתקציב לא עבר, אני וכחול לבן לא נהיה בני ערובה של שום דבר חוץ מאשר של מדינת ישראל", המשיך גנץ. "המדינה צריכה זה תקציב לשנת 2021, יש כאלה שאומרים ליותר מזה. אם לא יהיה תקציב, אנחנו נלך קדימה".

יו"ר כחול לבן התייחס גם לנפילת מפלגתו בסקרים. לטענתו, "מספר המנדטים הוא תוצאה של כעס ציבורי - הציבור הישראלי יודע לזהות מי באמת עובד בשבילו. אני אוביל את המפלגה הזו בבחירות הבאות, שתהיה המפלגה המובילה במרכז המפה". כמו כן, שר הביטחון ציין כי אינו יתמוך בהצעה להקמת ועדת חקירה בנושא הצוללות, בטענה כי "אין צורך להתעסק בהצעות אופוזיציוניות שכל תכליתן להביך".