גנץ: לא יהיו תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות, אנו לא בקיסרות

שר הביטחון הביע תמיכה בריסון ההפגנות באמצעות חוק הקורונה, אך התנגד לניסיונות הליכוד להגבילן שלא דרך חקיקה • מנדלבליט הגיש חוו"ד לפיה תקנות שעת חירום כשיש כנסת מתפקדת אינן חוקתיות

זמן צפייה: 11:30

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 כי הוא תומך בריסון ההפגנות במסגרת חוק הקורונה, אך הביע התנגדות לניסונות הליכוד להפעיל תקנות לשעת חירום. זאת לאחר שלפני צאת השבת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן חוות דעת שקובעת ששימוש בתקנות לשעת חירום בעניין הגבלת ההפגנות, בזמן שיש חוק קורונה וכנסת מתפקדת, אינו חוקתי.

בהתייחסו להפגנות, אמר גנץ כי "אני מבין לחלוטין את המחאה של המפגינים ואת רצונם. אני רוצה לכבד את האנשים האלה. אבל כולנו חייבים להישמר לנפשותינו. אני קורא למפגינים לנהוג באחריות ולהקפיד על ההנחיות", והוסיף: "אני בעד ההפגנה, ואני מסכים שהיא דבר חשוב, אך אני מרים דגל בריאותי. הקורונה לא מאפשרת להשמיע דעות בכל מקום ובכל צורה. אולי בעוד שלושה שבועות הקורונה תידחק למקומות נמוכים יותר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כמיליון מתו מקורונה בעולם: "ייתכן שנגיע לשני מיליון קורבנות"

4 ק"מ מהחוף: המשטרה חילצה תושב אשדוד שנתקע על סאפ בלב ים

שיירת רכבים יצאה לי-ם: "ההפגנות – פיקוח נפש למען הדמוקרטיה"

בני גנץ | צילום: חדשות 13

כשנשאל גנץ על עיסוקו האינטנסיבי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית ההפגנות, לכאורה, ענה: "לא צריך לעסוק מבוקר על לילה באינטרסים של ראש הממשלה, אלא באינטרסים של המדינה. לעת הזו נכון לצמצם את היכולת להתכנס, אבל תחת הסיטואציה המאוד חמורה – זכות ההגפנה בדמוקרטיה היא אחד הדגלים שכחול לבן הולכת איתם".

לעניין הניסיון לחוקק את חקיקת החרום, טען גנץ: "הליכוד ניסתה לחבל בהחלטה שקיבלה הממשלה. אני מקווה שהליכוד יחדול מזה", והוסיף: "לא יהיו תקנות שעת חירום. יש ממשלה ויש כנסת והאיזונים ביניהם יישמרו. אנחנו לא קיסרות ואנחנו לא ניתן שתהיה כאן קיסרות. המששלה צריכה להחליט והכנסת צריכה לבקר. אנחנו נדע לגבות את עצמנו בצורהה חוקית ומאוזנת".

הפגנה נגד נתניהו בבלפור בצאת ראש השנה | צילום: רויטרס

גנץ אף שלח מסר מאיים: "זה חשוב ואני מתכוון להתעקש על זה. ואם יימשכו המשחקים בחקיקה הזאת, ואם ינסו לעשות חקיקה לתקנות שעת חירום, שהיועץ המשפטי מנדלבליט כבר אמר שאינן חוקתיות - אני אשקול את צעדי מחדש ונרד מכל העניין הזה לחלוטין. חבל שנגיע לשם, צריך פשוט להיתכנס למוסכם".