חרף הפגישה הקרבה של נתניהו וגנץ: הדרך לפשרה ארוכה • פרשנות

רה"מ ויו"ר כחול לבן צפויים להיוועד מחר, אך כשבליכוד דווקא מקשיחים עמדות - המפגש לא צפוי להניב פרי. ההערכה היא שפריצת הדרך תגיע לקראת סוף התקופה שממנה והלאה נעמוד בפני בחירות נוספות

זמן צפייה: 02:42

הפלונטר הפוליטי: רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן גנץ יפגשו מחר (ראשון) בערב לראשונה מאז הענקת המנדט לגנץ, ועוד לפני כן יחלו מחר בצהריים השיחות בין נציגי שתי המפלגות. אך בליכוד דווקא מקשיחים עמדות, ונראה שפשרה לא נראית באופק.

לכן, בשבועות הקרובים כנראה לא יקרה הרבה. ח"כ דוד ביטן אמר מוקדם יותר היום באירוע שבת תרבות בפתח תקווה, שבמצב של כתב אישום ראש הממשלה לא יצא מיד לנבצרות - אלא רק אחרי כעשרה חודשים או שנה, וזה, יש לצפות, לא יהיה מקובל על כחול לבן.

ההערכה היא שדווקא לקראת סוף התקופה שממנה והלאה נלך לבחירות נוספות - אנחנו עשויים לראות רפיצת דרך, אבל זה עוד רחוק.

גנץ ונתניהו
גנץ ונתניהו | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר הערב הליכוד וכחול לבן הוציאו הודעה משותפת, שבה נכתב כי נתניהו וגנץ ייפגשו מחר בקריה בתל אביב. בנוסף על כך, ביום שני גנץ ייפגש בכנסת עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

לאחר שקיבל את המנדט להרכבת מהנשיא ראובן ריבלין בשבוע שעבר גנץ הציע לנתניהו להיפגש, שהשיב לו ש"יחזור אליו בנושא". מהליכוד נמסר כי "נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי. השניים ייפגשו בימים הקרובים".

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי בכחול לבן עשו עבודת הכנה משפטית מעמיקה בכל מה שקשור לנבצרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם וכאשר יוגש נגדו כתב אישום. להחלטה על יציאה לנבצרות יכולות להיות שלל השלכות. אם נתניהו ייבצר מרגע שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יכריז על כתב אישום, הודעה שעשויה להתפרסם עוד לפני הקמת ממשלה, ואולי בעוד חודש. מנגד, אם נתניהו ידרוש הנבצרות תיושם רק כשיוקרא כתב אישום, הפרישה עלולה לקחת חודשים ארוכים, שכן הוא עשוי להגיש בקשה לחסינות מהכנסת, ודיון שכזה יכול לארוך זמן רב.

במפלגת כחול לבן אמרו לחדשות 13 כי הם לא מוכנים לקבל את העיקרון הזה מראש, אך באים לנהל משא ומתן על הכול ולשמוע את כול הדברים שימסרו מהליכוד. ייתכן שבשבוע הבא יחל משא ומתן על הנושא.