נתניהו: "נחוש להכניס את השב"כ"; גנץ: "מצב חירום לאומי"

ראש הממשלה התייחס לפשיעה בחברה הערבית בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי הוא נחוש לערב את השב"כ במאבק באלימות. גנץ ביקר בקלנסווה, שם נרצח גבר נוסף אמש ותקף: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על נתניהו זה שהוא נחוש לטפל במגפת האלימות"

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
רה"מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למהלך הכנסת השב"כ למאבק בפשיעה בחברה הערבית ואמר כי "אין לנו זמן. אני מתעקש להכניס מייד את השב"כ למערכה". נתניהו אמר כי על אף הביקורת, זו הדרך הטובה ביותר לטפל במצב. יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ביקר בקלנסווה ותקף: "זה מצב חירום לאומי, הדבר האחרון שאפשר להגיד על נתניהו זה שהוא נחוש לטפל במגפת האלימות".

"אני מבקש תחילה להתייחס לרציחות בחברה הערבית שהפכו למכת מדינה", אמר בפתח דבריו. "חלק ניכר מהפשיעה הזו זה תוצאה של ארגוני פשע שממררים את חייהם של אזרחי ישראל הערבים ומשליטים טרור ופחד ביישוביהם".

"אכנס היום ישיבה מיוחדת של משרדי הממשלה והייעוץ המשפטי, כדי לשלב את השב"כ במאמץ ממוקד נגד משפחות הפשע. הממשלה שלנו הקציבה תקציבי ענק למשטרה כדי להעסיק עוד אלפי שוטרים ולהקים את המשמר הלאומי. אבל דרוש זמן כדי להקים, לקלוט ולהכשיר את הכוחות הללו - ואין לנו זמן. לכן אני מתעקש להכניס מייד את השב"כ למערכה".

Whatsapp Image 2023 06 11 At 1
ישיבת הממשלה | צילום: רויטרס

נתניהו התייחס לביקורת על המהלך ואמר כי "אני סבור שזהו בדיוק הצעד הדרוש וצריך להתגבר על הבעיות שכרוכות בהפעלת צעד זה. רק כך נוכל להפוך את המגמה במהירות ולתת מענה לאזרחי ישראל הערבים שמייחלים להחזרת החוק והסדר לחייהם".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במקביל, גנץ ביקר היום בקלנסווה, שם נרצח גבר נוסף אמש, ותקף את רה"מ: "מי שחושב שכנופיות הפשע עוצרות בשטח השיפוט של היישובים הערבים – טועה. זו מכת מדינה. נתניהו אמר שהוא נחוש להכניס את השב"כ. קרוב ל-15 שנה בשלטון, אפשר להגיד על נתניהו הכל - חוץ משהוא נחוש".

"יש לי חדשות בשבילו – השב"כ כבר מסייע למשטרת ישראל מזה תקופה ומעורב בחלק מהסוגיות כמו גניבות אמל"ח שגם זולגות לטרור.  צריך להפעיל מעצרים מנהליים מול משפחות הפשע, בזהירות ובאחריות חוקתית. אל תחכו למשמר הלאומי - כבר עכשיו אפשר להפגין נוכחות בשטח על ידי פלוגות מג"ב במילואים שהקמנו".

"בישיבת הממשלה היום היה צריך להקים קבינט למלחמה בפשיעה ובאלימות, ולכנס אותו עוד היום. שר הרווחה על חיזוק מחלקות הרווחה בעיריות שבהן יש אלימות. הגיע הזמן שכל הממשלה תיכנס לאירוע – ושאדם אחד יצא ממנו. המשרד לביטחון פנים צריך שר עם ניסיון במעשים ולא ביחסי ציבור. שר שיודע לעבוד ביחד המפכ"ל ומפקדי המשטרה, ולא לתדרך נגדם ולהדיח אותם בתקשורת".

לאחר מכן מפלגת עוצמה יהודית הוציאה הודעה ובה נכתב כי "בני גנץ היה שר ביטחון רופס ושמאלן, שבתקופתו זינק הטרור. בתגובה לטרור אירח את אבו מאזן בביתו, חילק לו מיליארדים כפרס על המענקים לרוצחים, פתח חסמים ביו"ש תוך סיכון חיי יהודים, הקפיא את ההתיישבות היהודית. גנץ הוא האחרון שיכול להטיף על ביטחון - יקח עוד הרבה זמן לממשלה הנוכחית לתקן את הנזק שהאיש הזה הותיר".