האם גנץ ונתניהו יכולים להסכים על רוטציה? • כל התרחישים

קואליציה על בסיס אחד מהגושים כמעט ואינה אפשרית. עם זאת, גם הדרך לאחדות רחוקה, שכן גנץ התחייב שלא לשבת תחת נתניהו, והאחרון צפוי לדרוש לקבל ראשון את הרוטציה - ברקע השימוע המתקרב

זמן צפייה: 02:49

תמונת המצב של תוצאות הבחירות מתבהרת, וממנה עולה כי לשני המועמדים לראשות הממשלה יהיה קשה מאוד להרכיב קואליציה. למעשה, ייתכן מאוד כי האופציה היחידה האפשרית עבורם היא רוטציה על התפקיד.

מתוצאות לא רשמיות, עולה כי הליכוד קיבלה 32 מנדטים. ניסיון להרכיב ממשלת ימין-חרדים, יחד עם ש"ס שקיבלה ככל הנראה תשעה מנדטים, יהדות התורה שגרפה שמונה וימינה שהשיגה שבעה מנדטים – נידון לכישלון, שכן משמעות החיבור הוא 56 מנדטים בלבד. הסיכוי לכך שליברמן או עמיר פרץ יחברו לקואליציה כזו נמוך עד בלתי אפשרי.

מנגד, לגנץ, שנכון לעכשיו עומד גם הוא על 32 מנדטים, מצפה כאב ראש גדול אפילו יותר. קואליציית מרכז-שמאל, יחד עם ששת המנדטים של העבודה-גשר, חמשת המנדטים של המחנה הדמוקרטי ו-12 של הרשימה המושתפת תגיע ל-55 מנדטים בלבד.

לכתבות נוספות בנושא >>

גנץ: "מחכים לתוצאות האמת – נאחל לעם ישראל ממשלת אחדות טובה"

87% מהקולות נספרו; קרב צמוד בין הליכוד לכחול לבן

אולמרט: "נתניהו לא יהיה רה"מ – גם לא ברוטציה" • כל העדכונים

רה''מ נתניהו ובני גנץ
רה''מ נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

גם המספר הזה אינו אפשרי למעשה, שכן שני חברי בל"ד לא יתמכו בגנץ לראשות הממשלה, וכוחה של הרשימה המשותפת בהקשר הזה קטן יותר. ישראל ביתנו לא תשב בשום מצב עם מפלגת הציבור הערבי, כך שגם הסיכוי לממשלה כזו נראה אפסי.

על פי התוצאות הלא רשמיות, הליכוד וכחול לבן יכולות להרכיב לבד ממשלת אחדות עם 64 מנדטים, ובכוחן גם לצרף את ישראל ביתנו ולהגיע לממשלה יציבה של 73 מנדטים.

אולם, גם תרחיש כזה עוד רחוק למדי, שכן גנץ כבר הצהיר שלא ישב עם נתניהו תחת כתבי אישום, ומנגד, גם אם גנץ יחזור בו, נתניהו צפוי לדרוש לקבל את ראשות הממשלה ראשון, כשברקע השימוע המתקרב.