גנץ מאיים בחקיקה נגד נתניהו: "אפעיל את הכנסת משבוע הבא"

יו"ר כחול לבן הודיע לחברי מפלגתו כי בכוונתו להשיב את הפעילות בכנסת באופן מלא. בשעה זו נועדים צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, ובהמשך הערב ייפגשו ראש הממשלה וגנץ

זמן צפייה: 01:21

בישיבת סיעת כחול לבן שהתקיימה היום (חמישי) הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ לחברי הסיעה כי בכוונתו להפעיל את הכנסת באופן מלא החל משבוע הבא, כפי שהתחייב עם בחירתו לתפקיד יו"ר הכנסת. משמעות הדבר היא איום בחקיקה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי שעד כה גנץ מנע את קידומם.

בתוך כך, בשעה זו נועדים צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן, במסגרת המגעים לקראת ממשלת חירום לאומית. בשעה 19:00 צפויים להיפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ - כפי שיזם ראש הממשלה.

מוקדם יותר היום ניסו יש עתיד וישראל ביתנו להעלות את סוגיית חוקי נתניהו לדיון בוועדה המסדרת -אך חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן) סירב.

עוד בחדשות 13:

ריבלין לגנץ: מעביר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת

בדרך לממשלה? צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נפגשים

הסתיימה פגישת נתניהו וגנץ – צוותי המו"מ ייפגשו שוב בצאת החג

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

פגישת צוותי המו"מ מגיעה לאחר פקיעת המנדט שניתן לגנץ להרכבת ממשלה, ולאחר שנשיא המדינה ריבלין הודיע כי הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת.

כעת, על פי סעיף 10(א) לחוק יסוד הממשלה - רוב חברי הכנסת רשאים לבקש מריבלין להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר בתוך 21 ימים. אם בתום שלושת השבועות לא יושג מועמד - מדינת ישראל תלך לבחירות רביעיות.

פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו''ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו''ר כחול לבן בנימין גנץ
פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו''ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו''ר כחול לבן בנימין גנץ | צילום: רועי אברהם

"אנו מצויים במערכת בחירות, הנערכת זו הפעם השלישית, בתקופה של כשנה, ברצף, בלא שעלה בידי מי מנבחרי הציבור להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת", כתב ריבלין בהודעתו. "כנשיא המדינה מוטלת עליי החובה על פי חוק יסוד הממשלה לפעול להביא להרכבת ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן, ובהתאם לכך הפעלתי את סמכותי במערכת הבחירות לכנסת ה- 23".

"נוכח תמונת המצב שהתבררה בפניי אני מודיע לך כי אינני רואה אפשרות להגיע להרכבת ממשלה, ואני מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת". הנשיא הוסיף כי הוא מקווה ש"יעלה בידי חברי הכנסת לגבש רוב, באופן שיאפשר להביא להרכבת ממשלה ולהימנע ממערכת בחירות רביעית".

אמש נפגשו צוותי המשא ומתן של כחול לבן והליכוד, זאת בניסיון להגיע להבנות ולהקים ממשלת חירום בצל התפשטות מגפת הקורונה. אחד ממוקדי המחלוקות המרכזיים בין הצדדים הוא רצון ראש הממשלה בנימין נתניהו להבטיח את יכולתו לכהן כממלא מקום ראש הממשלה בזמן כהונתו של יו"ר כחול לבן - מבלי התערבות של בג"ץ נגדו.