הפתרון המסתמן לממשלת אחדות: קיצור משך כהונת הממשלה

בכחול לבן אמנם מכחישים שמתקיימים מגעים במו"מ עם הליכוד, אבל בפועל הוצע פיתרון בנוגע למחלוקת המשמעותית ביותר - כהונת הממשלה כולה תהיה קצרה מארבע שנים - וכך נתניהו לא יכהן שנתיים

זמן צפייה: 01:24

בכחול לבן מכחישים שמתקיימים מגעים בינה לבין הליכוד בנוגע לממשלת אחדות ויו"ר המפלגה בני גנץ אף פרסם היום (חמישי) פוסט בפייסבוק עם הדברים. אך הדבר לא לגמרי מדויק, הצדדים אמנם לא נפגשו אך היו שיחות לרבות שיחת וידאו אחת משמעותית שהביאה להתקדמות בסוגייה המשמעותית ביותר בדרך לממשלת אחדות - משך כהונת נתניהו כראשון ברוטציה.

בליכוד לא הסכימו עד כה לרדת משנתיים וכעת מתקרבים לפתרון יצירתי, שאומר שמשך הזמן של כל כהונת הממשלה לא יהיה ארבע שנים, אלא פחות, וכך יתאפשר שכל צד יכהן פחות משנתיים.

עדיין קיימות מחלוקות, בהן לדוגמה תיק המשפטים שמהווה נקודה חשובה עבור כחול לבן. ישנן גם סוגיות מהותיות אחרות למשל סיפוח או החלת ריבונות, כאשר בכחול לבן דורשים כי במהלך ממשלת חירום לא ינקטו צעדים כאלה ובליכוד מתעקשים לזה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-1903202018' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_26gsxf0d' duration='86'']

אז מדוע גנץ מכחיש את המגעים ומתנער? ככל הנראה כי הוא מתקרב לקבלת החלטה ומבקש למשוך את הזמן.

במקביל, עם התקרבות המגעים בין כחול לבן לליכוד, הקרע הפנימי בכחול לבן גדל. נפוצו דיווחים על כך שגנץ יהיה מוכן להיכנס לממשלה תחת נתניהו גם במחיר של פירוק של כחול לבן.

אם בהתחלה נראה היה שח"כ יאיר לפיד מוכן "לבלוע את הגלולה" ולשבת תחת נתניהו בממשלה, כעת סביב המתח מול יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, נראה שיכול להיות שאחדות תיגמר בפירוק של כחול לבן.