גנץ: "אקדם ממשלת חירום – נתניהו יודע שלא נתפשר על העקרונות"

לאחר שמונה ליו"ר הכנסת, הצהיר יו"ר כחול לבן: "זה לא יום שמח עבורי, אך הוא יום חשוב. בשעה הזו אין לאף אחד זכות לעמוד מנגד". עוד אמר: "הקמתי את כחול לבן ואעשה הכול שנמשיך ללכת יחד"

זמן צפייה: 08:50

יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא דברים היום (חמישי) לאחר שנבחר לתפקיד יו"ר הכנסת. "אלו אינם ימים רגילים' והם מחייבים החלטות לא רגילות", הצהיר גנץ. "לכן בכוונתי לבחון ולקדם בכל דרך אפשרית הקמת ממשלת חירום לאומית. בל נטעה - לעולם לא אתפשר על העקרונות שעבורם הצביעו למעלה ממיליון אזרחים. נתניהו יודע זאת היטב והוכחנו זאת היטב בימים האחרונים. הוכחתי אני והוכחנו כולנו יחד לעולם לא נתפשר על הדמוקרטיה".

"בכדי למצות את האפשרות להקים ממשלת חירום לאומית, ורק בשביל זה, החלטתי להעמיד את עצמי היום לבחירה כיו"ר הכנסת", המשיך יו"ר כחול לבן. "אני הקמתי את כחול לבן, ואני גאה על כך. התכוונתי, ואני עדיין אשמח, לעשות הכול בכדי שנמשיך ללכת יחד. אני קורא  גם לכל שותפיי הפוליטיים האפשריים לנהוג באותה הדרך".

עוד בחדשות 13:

לקראת אחדות: גנץ יהיה מ"מ רה"מ ושר החוץ, אשכנזי שר הביטחון

כחול לבן מתפרקת: יש עתיד ותל"ם ביקשו להתפצל מחוסן לישראל

גנץ נבחר ליו"ר הכנסת: יש עתיד וישראל ביתנו נעדרו מההצבעה

ח''כ בני גנץ נואם בכנסת לאחר התפרקות מפלגת כחול לבן
ח''כ בני גנץ נואם בכנסת לאחר התפרקות מפלגת כחול לבן | צילום: חדשות 13

"בחירת יו"ר הכנסת אמורה להיות אירוע חגיגי, אך היום הזה אינו יום חג", אמר. "הוא אינו יום שמח עבורי, אך הוא יום כבד משקל וחשוב. כחייל וכמפקד לשעבר, כנבחר ציבור, כיו"ר כנסת נבחר וכמועמד לראשות הממשלה אני מתחייב בפני כל אזרחי ישראל לעשות הדבר הנכון בשעה הזו".

עוד תקף גנץ את יו"ר הכנסת היוצא יולי אדלשטיין: "עברנו מערכות בחירות חוזרות ונשנות שגזלו מיליארדי שקלים ממערכות הבריאות, הביטחון והחינוך. בצד אלו פורחת לה שנאה עמוקה ושיח ציבורי הולך ומתרחב אודות הסכנה שבמלחמת אזרחים, והשיא התורן היה מהכיסא הזה - יריקה בפניו של בית המשפט מצד יו"ר הכנסת היוצא, באקט מסוכן וחסר תקדים שעלול להעביר לציבור מסר שהאנרכיה כבר כאן".

אדלשטיין בירך את גנץ עם היבחרו לתפקיד: "אני מאחל לך ליהנות בתפקיד - אבל רק לזמן קצר. כבר בימים הקרובים עלינו להקים ממשלת אחדות, בה תהיה גורם מרכזי - שהיא הדבר החשוב ביותר לו מצפים אזרחי ישראל. למען ממשלה כזו פעלתי בשלוש מערכות הבחירות האחרונות. ממשלה כזו תוכל לעשות הכל כדי להתגבר על משבר הקורונה, כדי שנוכל יחד לעמוד באתגרים הכלכליים, החברתיים והביטחוניים עמם מתמודדת מדינת ישראל".

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין וח''כ בני גנץ
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין וח''כ בני גנץ | צילום: אתר הכנסת, רויטרס

כאמור, מליאת הכנסת הכריעה כי גנץ ימונה ליו"ר הכנסת, לאחר שיש עתיד, ישראל ביתנו והעבודה נעדרו מההצבעה, וחברי בלוק הימין הצביעו בעד. ח"כים רבים מהימין בירכו את גנץ ואיחלו לו בהצלחה.

שר הביטחון נפתלי בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את בני גנץ על הצעד האמיץ של כניסה לממשלת אחדות בראשות נתניהו. זה הדבר הנכון לישראל בעת חירום זו".