גנץ: "קשה להעריך מתי גל האלימות יעבור, נתגבר בצבא לפי הצורך"

שר הביטחון התראיין ל"לפני החדשות" והתייחס למתיחות הביטחונית: "קשה להעריך וחובה להיערך". גנץ הדף את הביקורת על ההסכם עם לבנון, הבהיר כי לא מדובר בהסכם היסטורי ועקץ את לפיד: "הוא יכול להסתפק בהודעות ממלכתיות"

זמן צפייה: 11:05

שר הביטחון בני גנץ התראיין הערב (חמישי) בתוכנית "לפני החדשות", ואמר כי ככל שיהיה צורך, המשטרה בירושלים ובערים המעורבות תתוגבר בכוחות צבא. "יש גדודים בפיקוד העורך שיודעים לבצע אבטחה אזרחית", אמר גנץ, והוסיף כי קשה להעריך מתי גל האלימות יסתיים.

גנץ התייחס גם להסכם עם לבנון והדף את הטענות כי הוא הושג בגלל איומי חיזבאללה. "צריך לזכור מי הצד החזק וזו ישראל. ראינו כבר ניסיונות בעבר של חיזבאללה לפגוע באסדות ויירטנו. אני חושב שההסכם עם לבנון הוא טוב, נכון שמגדיר את היציבות הביטחונית ומקטין את הסיכויים להסלמה", כך גנץ.

מיידה אבנים במזרח ירושלים
מיידה אבנים במזרח ירושלים | צילום: רויטרס

הוא הוסיף גם כי "שמרנו על כל האינטרסים הביטחוניים על קו החוף והים. קיבלנו את הנתח שלנו במאגר במקרה ויהיה שם. הסכם עושים בהסכמת שני הצדדים וטוב שהגענו להסכם הזה כי הוא משרת את שני הצדדים. אנחנו יודעים להגן על עצמנו בכל דרך".

בניגוד לדברי ראש הממשלה יאיר לפיד כי מדובר בהסכם היסטורי, גנץ אמר כי "אני לא חושב שזה הסכם היסטורי. אני לא רוצה לתת ציונים להיסטוריה, אבל אי אפשר להתעלם כיצד בהסכם ישן חתומה לבנון על הסכם שכתוב בין לבנון לפלסטין. בהסכם הזה המילה ישראל מופיעה כמה וכמה פעמים. לא נסמוך על זה ונמשיך להיות מוכנים".

על הודעה שנשלחה מטעם יש עתיד על ההישגים בהסכם עם לבנון אמר גנץ: "הוא ראש ממשלה של כולם וצר לי שהמפלגה שלו עושה את זה. הוא יכול להסתפק בהודעות ממלכתיות".

גנץ ולפיד במסיבת העיתונאים שבה הוצג ההסכם עם לבנון
גנץ ולפיד במסיבת העיתונאים שבה הוצג ההסכם עם לבנון | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גנץ מבהיר כמו לפיד כי התנהלות האופוזיציה היא זו שהובילה להחלטה שלא להביא את ההסכם להצבעה בכנסת. "אני לא עושה פוליטיקה מההסכם. נתניהו כאילו מפתיע אותי עם הסכמי אברהם שלוש שעות אחרי שהתעוררתי מניתוח גב מסובך. האם הלכתי לשבש לו את ההסכמים מסיבות פוליטיות? כמובן שלא. צר לי שזה קורה שבועיים לפני בחירות. התהליך התחיל חודשים לפני כן. באנו ושאלנו האם החברים בפרלמנט יכולים להתרומם ולשים את הדברים בצד? האופוזיציה והעומד בראשה לא נוהגים בצורה ממלכתית. החוק אומר שהממשלה אחראית וזה בסמכותה. הדברים יובאו לעיון הכנסת. אם אפשר היה לשכנע את חברי הכנסת מכל חלקי הבית שהסכם בין שתי מדינות הוא דבר טוב למדינת ישראל, היה אפשר לשקול את הדברים מחדש".