גנץ נגד המפגין שהשווה בין נתניהו להיטלר: "אין לכך מקום"

יו"ר כחול לבן גינה את דברי סדי בן שטרית, ממובלי מחאת בלפור, מול ביתו: "זו לא הדרך להביע חוסר הסכמה". ריבלין: "מחאה לא לגיטימית – שיח שמזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו"

זמן צפייה: 01:15

יו"ר כחול לבן בני גנץ גינה הבוקר (חמישי) את המפגין שהשווה בין ראש הממשלה נתניהו לאדולף היטלר: "השוואה בזויה, אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש מחלוקות קשות וחוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת".

גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יצא נגד הדברים וכתב כי "וגם הבוקר נאמר בבירור, בלי אם ובלי אבל: השוואת ראש הממשלה לצורר היהודים היטלר איננה מחאה לגיטימית. שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דני אבדיה נבחר 9 בדראפט ה-NBA ע"י וושינגטון: "מתרגש מאוד"

החברה הישראלית צונחת לבור – ויש מי שמנסים להעמיק אותו • דעה

"הוא משוגע": יזם הנדל"ן שהואשם בהונאה – וממשיך לרמות משקיעים

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ | צילום: ערוץ הכנסת

גם יו"ר יש עתיד ויו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, גינה את הדברים: "ההשוואה בין נתניהו להיטלר היא לא פחות מטירוף הדעת, ואני מגנה אותה בכל תוקף".

כאמור, בן שטרית, המזוהה עם תנועת "קריים מיניסטר", השווה הלילה את נתניהו להיטלר. בנאום שנשא מחוץ לביתו של גנץ בראש העין, אמר שטרית כי "בשנות ה-30 היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה והתנהג בדיוק כמוך - שיסה, הסית והרס". הבוקר, סירב בן שטרית לחזור בו מדבריו: "מתקשרים אליי בערך מכל תחנות הרדיו והטלוויזיה. לכולם אני עונה - אין לי מה להסביר את עצמי, הסרטון מאוד ברור. מי שיש לו בעיה בהבנת הנאמר בעיה שלו".

בתגובה לדברי שטרית מטעם תנועת "קריים מיניסטר" נמסר כי "אנו מבהירים שהקיבוצניקים אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע אשר מוביל לאלימות כלפי מפגינים, רדיפת שומרי סף ואנשי תקשורת, וביזוי חללי צה"ל. נתפלל שעם הליכתו של נתניהו נצליח לשקם את ההריסות שהותיר אחריו ולרפא את השבר הלאומי שיצר ב-25 שנות שיסוי ופילוג".