גורמים בסביבת גנץ: בלי תיק הביטחון בידינו - לא תהיה ממשלה

ברקע ההתקדמות במגעים בין יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד לחתימה על הסכם, קיימים פערים גדולים בסוגיית התיקים - כאשר ישנו קרב בין מפלגות הימין והשמאל על תיקי המשפטים, ביטחון הפנים והאוצר

זמן צפייה: 02:10

גורמים בסביבתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ אמרו כי אם הוא לא יכהן כשר הביטחון, המפלגה לא תתמוך בהקמת הממשלה - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13. זאת, על רקע ההתקדמות במגעים בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

בד בבד, ישנו קרב גם על תיק המשפטים, ביטחון הפנים והאוצר, כאשר איילת שקד וגדעון סער מעוניינים בתיק המשפטים, אך מנגד גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי מהצד השמאלי של המפה הפוליטית מעוניינת במשרד, ונכון לרגע זה אינה מוכנה לוותר עליו לטובת מפלגות הימין.

כתבות נופסות בחדשות 13 >>  

נתניהו בתום הערכת מצב: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש בעזה"

נתניהו בתום הערכת מצב: "הנחיתי להיערך לכל תרחיש בעזה"

דיווח סורי: מיכלית נפט עלתה באש לאחר שהותקפה על ידי מל"ט

נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד | צילום: חדשות 13

בכירים ביהדות התורה אמרו הערב: “אם נפתלי בנט יביא למינוי איווט ליברמן האיום לתפקיד שר האוצר, או כל תפקיד בכיר אחר, הוא ייכנס להיסטוריה לדיראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל. כל מאמציו להשכיח את ברית האחים בינו ללפיד, אותם הגדיר ‘טעות קשה’, ירדו לטמיון והוא יוכרז פסול חיתון פוליטית לנצח. על מעשה שפל כזה אין ולא תהיה מחילה לעד”.

כזכור, אמש כתב בנט בפוסט בפייסבוק כי "מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת משתי החלופות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית". בהמשך הוסיף: "אין לי כל ביטחון שנצליח להקים את ממשלת האחדות הלאומית. התנאים לא קלים. מדובר במפלגות מאוד שונות, ואף הפוכות בעמדות".

עוד פירט יו"ר ימינה את המכשולים בדרך להקמת ממשלת אחדות לאומית והציב שני תנאים הכרחיים לכך: "הראשון, שנקבל את הכלים (זכויות וטו, שרים, מנגנוני קבלת החלטות) כדי שתקום ממשלה טובה, רצינית ומתפקדת. השני, שבמסגרת הממשלה נוכל לשמור על העקרונות שלנו ועל השקפת העולם הלאומית שלנו". לבסוף כתב: "אהיה ברור - ממשלת אחדות כזו לא תממש את כל חלומותיי, אך היא לא תהיה פחות ימנית ממשלות נתניהו עם אהוד ברק, ציפי לבני, או אבי ניסנקורן".