גנץ קורא לרה"מ לכנס את הקבינט: "יש לתת התראה מראש על הגבלות"

יו"ר כחול לבן פנה לנתניהו ודרש ממנו לקיים בדחיפות ישיבה של קבינט הקורונה בעקבות העלייה במניין הנדבקים ומבצע החיסונים המתקרב. "ישנן החלטות שאינן מבוצעות - ובינתיים התחלואה מזנקת"

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, דרש היום (רביעי) מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס בדחיפות את קבינט הקורונה, בעקבות העלייה בתחלואה ומבצע החיסונים שאמור להתחיל בשבוע הבא.

"לא ניתן להתחיל במבצע החיסונים ללא הצגת התעדוף הנדרש לקבינט, ישנן החלטות קבינט שאינן מבוצעות ובינתיים התחלואה מזנקת", טען גנץ. "אם נדרשות מגבלות - יש לתת על כך התראה מראש לבעלי העסקים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הטרגדיה באסף הרופא: "המצב של אימא שבר את אבא, לא החזיק מעמד"

גנץ קורא לרה"מ לכנס את הקבינט: "יש לתת התראה מראש על הגבלות"

הקטל בכבישים: שני הרוגים בתאונת דרכים קטלנית בבקעת הירדן

בנימין נתיהו ובני גנץ
בנימין נתיהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,862 נדבקים חדשים בקורונה - ובכך נחצה רף ה-2,500 נדבקים ביממה, שנקבע כיעד להחלת מתווה "הריסון המהודק". במהלך היום בוצעו יותר מ-83 אלף בדיקות, 3.4% עם תוצאה חיובית.

עוד עולה מהנתונים כי 381 מהחולים במצב קשה, בהם 138 מחוברים למכונות הנשמה. מניין מקרי המוות בישראל מתחילת המגפה עומד על 3,022. בד בבד, משלוח של עוד מאות אלפי חיסונים נחת הבוקר בישראל.

בתוך כך, שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, הצהיר: "שלושה חודשים המסחר היה סגור ושבוע לאחר שנפתח רוצים לסגור אותו שוב? לכולם ידוע וברור שהמסחר לא תורם לתחלואה, כמו שלכולם ברור וידוע מה מקור התחלואה: השבים מחו"ל, ההפקרות במגזר הערבי, החתונות, מסיבות טבע, התפילות בהר הבית וכל המקומות שהמדינה הפקירה. מעתה אנו מפסיקים לשלם את מחיר מחדלי הממשלה ולא נשלח פעם נוספת חצי מיליון עובדים ללשכת התעסוקה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מגמת העלייה במספר הנדבקים מגיעה לאחר שאתמול הזהירו בכירים במשרד הבריאות כי בעוד שבוע עד עשרה ימים ישראל תיאלץ להיכנס למתווה "הריסון המהודק", בשל העלייה בתחלואה. היעד של המשרד הוא להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8 תוך חמישה שבועות ואז להסיר את ההגבלות.

אם אכן כך יקרה, משרד הבריאות צפוי לדרוש את סגירת המסחר, כולל קניונים ושווקים, בכל הארץ. בשעות אלה, מתקיימים דיונים בנוגע לאפשרות של פתיחת חנויות הרחוב במתכונת מסוימת, גם אם יוכרז על ריסון מהודק.

כמו כן, במשרד ידרשו לסגור את מערכת החינוך בערים אדומות וכתומות, אך נשקלת האפשרות לאפשר את קיום הלימודים בכיתות א'-ב'. הגנים ומערכת החינוך של הגיל הרך תישאר פתוחה. עם זאת, במשרד הבריאות מבינים כי יהיה קשה לקבל את הסכמת השרים למהלכים שכאלו בזמן שחלק מהאוכלוסייה כבר התחיל להתחסן.