גנץ: בליכוד מבינים שהדבר הנכון יהיה להקים ממשלה בלי נתניהו

13 ימים לפני פיזור הכנסת, יו"ר כחול לבן התייחס לפלונטר הפוליטי ותקף את רה"מ: "אם לא יתעשת ויבין שהפסיד בבחירות ושאינו יכול לכהן עם 3 כתבי אישום, ישראל עלולה להידרדר לבחירות נוספות"

זמן צפייה: 01:52

בדרך לבחירות 2020: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (שישי) לפלונטר הפוליטי, 13 ימים לפני פיזור אפשרי של הכנסת, וכתב: "נתניהו הפך לנטל על חברי הליכוד, שבינם לבין עצמם ובשיחות שלי איתם, מבינים שהדבר הנכון יהיה לאפשר להרכיב ממשלת אחדות בלעדיו".

"בעוד 13 ימים, אם נתניהו לא יתעשת ויבין שהפסיד בבחירות ושראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להמשיך ולכהן בתפקידו, מדינת ישראל עלולה לצערי להתדרדר למערכת בחירות נוספת", הוסיף גנץ. "אני עושה הכול כדי למנוע זאת. הנחיתי את צוותי המו"מ של כחול לבן להיפגש עם יו"ר הכנסת וצוותי הליכוד, כדי להפוך כל אבן בניסיון למצוא את הנתיב שיוביל לאחדות".

מהליכוד נמסר בתגובה: "בני גנץ, די לתירוצים. אתה בעצמך הודית שהסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו, אלא: יאיר לפיד שרוצה רוטציה לעצמו".

לעוד כתבות בנושא:

גיוס, מרכולים ותחבורה בשבת: ליברמן הציג את דרישותיו לממשלה

קדנציה קצרה של נתניהו עשויה לקבוע את מתווה משפטו • פרשנות

גנץ: בדמוקרטיה בריאה ר"מ לא מארגן הפגנה נגד מערכת אכיפת החוק

יו''ר כחול לבן, בני גנץ
יו''ר כחול לבן, בני גנץ | צילום: רויטרס

כזכור, ביום רביעי פורסם בחדשות 13 מתווה בכירי הליכוד שלצד דיבורים הולכים ומתרבים על הליכה לבחירות שלישיות - הופך רציני יותר ביממות האחרונות. על פי ההצעה, שאותה מובילים השרים יריב לוין וזאב אלקין, נתניהו יכהן פרק זמן מקוצר מאוד - שלושה או ארבעה חודשים בלבד, ולאחר מכן לא יישאר בממשלה ויהפוך לחבר כנסת בלבד: ללא נבצרות, חברות בקבינט או תואר של ממלא מקום ראש הממשלה.

בכחול לבן מתקשים להכריע אם מדובר בהצעה אמיתית, ומתלבטים אם לקבלה - למרות שיעלון ולפיד דחו בתוקף כל ישיבה עם נתניהו. בליכוד אומרים כי בתום חודשי הכהונה של נתניהו יחליף את מקומו נציג הליכוד למשך השנתיים שתקבל המפלגה בשלטון, וגנץ לעת עתה לא מוכן לזה - אך נראה כי לא מדובר במחלוקת שלא ניתנת לפתרון.

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד בסיור בכפר עציון
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד בסיור בכפר עציון | צילום: קובי גדעון, לע''מ

הבוקר, הבהיר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי אין בכוונתו להתפשר בנושאי דת ומדינה, והציג שוב את רשימת הדרישות שלו לממשלה. זאת, לאחר דבריו אתמול כי יסכים להתפשר ולהיכנס לקואליציית ימין-חרדים אם נתניהו יתגמש בנושאי דת ומדינה, וברקע פרסום חדשות 13 כי התבקש על ידי מפלגות החרדים להעביר רשימת דרישות סופית.

ליברמן הבהיר כי ידרוש להעביר את חוק הגיוס, ביטול חוק המרכולים, גיור על ידי רבני עיר, נישואים אזרחיים ללא מגבלה, אשרור מתווה הכותל ותחבורה ציבורית בשבת. "חבילת המינימום הזאת תקפה גם היום לכל המתעניינים", כתב יו"ר ישראל ביתנו.

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן | צילום: רויטרס

עוד קרא ליברמן לממשלת אחדות וכתב: "אנו נמצאים היום כפסע אחד מבחירות שלישיות מיותרות. לכן, אני קורא פעם נוספת לבנימין נתניהו ולבנימין גנץ תשאירו את כל 'הפילפוליטיקה' בצד ותקימו ממשלת אחדות".

אתמול, כאמור, דווח בחדשות 13 כי גורמים במפלגות החרדיות העבירו מסר לליברמן, בתגובה לדבריו לפיהם אם ראש הממשלה היה עושה ויתורים בנושא דת ומדינה, הוא היה מצטרף לקואליציה של 63 חברי כנסת עם החרדים.