גנץ קרא להחזיר את גלנט: "ניתן גיבוי מלא לכל פעולה אחראית"

יו"ר המחנה הממלכתי נשא הצהרה מיוחדת בעקבות המצב הביטחוני, בה הוא קרא לנתניהו להחזיר את גלנט לתפקיד שר הביטחון באופן רשמי, מיידי ו"ללא תנאים". כמו כן, הוא הפציר בו שלא לצרף לקבינט פוליטיקאים לא מקצועיים, חסרי ניסיון ו"חובבי הדלפות". גם יאיר לפיד ביקר את התנהלות הממשלה בחודש האחרון וכינה אותה "קיצונית וחסרת אחריות - פגעתם ביכולת ההרתעה של ישראל"

זמן צפייה: 07:19

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נשא הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת בעקבות המצב הביטחוני, הפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו להודיע על חזרתו הסופית של שר הביטחון יואב גלנט לתפקידו "לא תנאים", ואמר כי האופוזיציה "תיתן גיבוי מלא לכל פעולה אחראית ונחושה של ממשלת ישראל".

בנוסף, גנץ ביקש מנתניהו לנהל את האירוע באופן אחראי ושקול. "הקבינט הוא קודש הקודשים קבלת ההחלטות הביטחוניות, ולא ניתן להישען על אנשים לא מקצועיים, חסרי ניסיון וחובבי הדלפות שיפגעו בפעילות הביטחונית. זו העת להקים פורום מצומצם שינהל את האירוע. חיי אדם תלויים בכך".

גנץ חתם את נאומו בקריאה למנהיגי העולם, עם דגש על המדינות השכנות. "ישראל שמרה ועודנה שומרת על חופש הפולחן, ואף הרחיבה לאחרונה את מכסת המתפללים שיכולים להיכנס להר הבית. אנו לא נאפשר למסגדים להפוך לקיני טרור. אל תלכו שבי אחרי התעמולה של ארגוני הטרור שרוצים ללבוש את האש".

שריפה לאחר נפילת רקטה בשלומי
שריפה לאחר נפילת רקטה בשלומי | צילום: פאדי אמון, פלאש 90

מוקדם יותר היום תקף ראש האופוזיציה יאיר לפיד את התנהלות הממשלה, ואמר: "מדינת ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל. אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט מדיני וביטחוני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה. יחד עם זאת, אויבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בביטחון - אין בישראל אופוזיציה וקואליציה. האופוזיציה תיתן לקואליציה גיבוי מלא".

יאיר לפיד בהצהרתו, הערב
יאיר לפיד בהצהרתו, הערב

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיב להסלמה הביטחונית: "שוחחתי בצאת החג עם ראשי רשויות בצפון ובדרום. בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו. אני תובע מהקהילה הבין-לאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבין-לאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע".