גנץ: גורמי המקצוע תומכים בעמדתנו, לא תהיה תזוזה בנושא התקציב

יו"ר כחול לבן אמר שאינו מתחרט על כך שנכנס לממשלה, והבהיר כי לא יתפשר בנושא התקציב: "אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי". הליכוד לגנץ: "תאשר את התקציב עוד היום"

זמן צפייה: 00:39

המשבר בקואליציה: יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום (ראשון) למשבר התקציב והבהיר כי מפלגתו לא תתפשר בנושא ותתעקש על תקציב דו שנתי. את הדברים אמר בישיבת השרים של סיעתו. "אין אף כלכלן שתומך בתקציב לחגים, זה קשקוש", אמר גנץ. "צריך להגיד את האמת - אנחנו רוצים תקציב למדינה והם רוצים תקציב פוליטי. אנחנו רוצים לפתור את בעיות המשק והחברה, זו הסיבה שאנחנו מתעקשים ולא תהיה תזוזה בנושא".

"שלא יהיה לאף אחד ספק: כחול לבן גאה על הכניסה לממשלה. מעולם לא הצטערתי ולא אצטער על עשיית הדבר הנכון לטובת מדינת ישראל", הוסיף יו"ר כחול לבן. "יש רק שני אנשים שרוצים בחירות ותשעה מיליון שלא רוצים ולא צריכים. אין אמת אחרת. אחד רוצה לשפר את מצבו הפוליטי והשני את מצבו המשפטי והאישי".

עוד בחדשות 13:

קבינט הקורונה צפוי לאשר: 2 נוסעים ברכב וסגירת משרד עקב הדבקה

לפיד: "אם יכריזו על בחירות נעלה את החוקים לפסילת נתניהו"

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

בתגובה לדברים תקפו בליכוד את גנץ: "במקום לבוא לממשלה ולאשר תקציב של 8.5 מיליארד שקלים לאזרחי ישראל, בני גנץ שוב לא רצה לבוא היום לבית ספר. גנץ, אזרחי ישראל לפני הכול - תאשר את התקציב עוד היום".

אמש, כזכור, הליכוד הודיעה כי ישיבת הממשלה לא תתכנס היום, "בשל סירובם של כחול לבן להעלות לסדר היום תוכנית סיוע כלכלית ממשלתית של ראש הממשלה ושר האוצר להתמודדות עם משבר הקורונה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב | צילום: חדשות 13

לדברי המפלגה, "התוכנית תייצר כ-10 אלף מקומות עבודה חדשים במשק. בתוכנית יועברו 700 מיליון שקלים בעבור הבטחת ביטחון תזונתי למשפחות מוחלשות ו-600 מיליון שקלים לטובת הארכת מענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה שהוצאו לחל"ת עד לחודש יוני 2021. הליכוד דורשת מכחול לבן שלא לסכל את העברת הכספים לאזרחי ישראל בעת הזאת של התמודדות עם משבר הקורונה".

בכחול לבן ענו: "ישיבת הממשלה מחר לא תתקיים לאור התעקשות הליכוד לא לקיים את ההסכם הקואליציוני ולא לאשר את תקנון הממשלה המבטיח את יציבותה. זו לא הפעם הראשונה בה הליכוד לא עומד בהתחייבותו, וכל תירוץ אחר הינו שקר מוחלט לציבור הישראלי. כחול לבן הודיעה לליכוד שכל הצבעה הקשורה בקורונה לא תסבול דיחוי ותעבור בהצבעה טלפונית".

עוד מסרו: "לגבי תוכניתו של שר האוצר, מדובר בתוכנית בעלות של מיליארדים הנוגעת לטווח הארוך שטרם הוצגה במלואה וטרם גובשה סופית. הנסיון להעלות אותה מהיום למחר הוא לא יותר מאשר ספין לא אחראי. אנו מצפים מהליכוד לעמוד בהסכם ולאשר את תקנון הממשלה שיאפשר את המשך היציבות שכל כך נדרשת בעת הזו".