5 ימים לסגירת הרשימות: ניסיון אחרון לאיחוד בשמאל

רה"מ לפיד אירח את גלאון ומיכאלי לפגישת חירום, במטרה לשכנע את העבודה ואת מרצ להתאחד, אך הפגישה הסתיימה אחרי כ-40 דקות בלבד. בצד השני של המפה הפוליטית, נתניהו יודיע השבוע מי יהיו המשוריינים שלו - כאשר שיקלי וסילמן כנראה כבר בפנים

זמן צפייה: 02:36

חמישה ימים לסגירת הרשימות לכנסת, ומפלס הלחץ בשני הגושים ממשיך לעלות. ראש הממשלה יאיר לפיד אירח הערב (שבת) את יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר העבודה זהבה גלאון לפגישת חירום בביתו, במטרה לשכנע אותן לבצע איחוד בשמאל.

עם גלאון לפיד רואה את הדברים עין בעין - שניהם חושבים כי מרצ והעבודה צריכות להתאחד ולא לקחת סיכונים מיותרים. מיכאלי היא המתנגדת לאיחוד שכזה, ולפיד הגיע לפגישה עם חבילה של מקלות וגזרים. מבחינת הגזרים - לפיד הביע נכונות לשריין ברשימתו מקום אחד לאחד הח"כים ממרצ או מהעבודה, ייתכן שהוא יניח על השולחן גם שני מקומות.

ברמת המקלות, יבוא לפיד למיכאלי ויגיד לה שאם היא תתעקש ויהיה סיכוי שאחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה - במהלך הקמפיין הוא ינסה "לשתות" לה את הקולות. זה איום מוגבל, מכיוון שלפיד יודע שאם הוא ינסה להוריד את אחת המפלגות מתחת לאחוז החסימה הוא עלול לסכן ממילא קולות לגוש.

הפגישה הסתיימה אחרי כ-40 דקות בלבד, ובסופה אמרה גלאון: "התקיימה פגישה באווירה טובה, העמדות הידועות הוצגו, מרצ מחויבת לאיחוד על מנת לחסום את נתניהו ובן גביר".

יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו
יו''ר האופוזיציה בנימין נתניהו

בצד השני של המפה הפוליטית, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יודיע השבוע מי יהיו המשוריינים שלו, כאשר שניים כנראה כבר בפנים - עמיחי שיקלי ועידית סילמן, שהביאו לפירוקה של הקואליציה היוצאת. לשאר המקומות מועמדים גל הירש וארז תדמור, וייתכן שתהיה הפתעה נוספת מצידו של נתניהו.

ח''כ סמי אבו שחאדה, יו''ר בל''ד
ח''כ סמי אבו שחאדה, יו''ר בל''ד | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לגבי הרשימה המשותפת, היא ככל הנראה תרוץ במתכונת הקודמת, לאחר שחד"ש ובל"ד חתמו על הסכם. בל"ד איימה לרוץ בנפרד, ובהסכם החדש דווקא היא זו שנותנת את הטון מבחינת הקו הבדלני, כלומר היכולת של המשותפת לשתף פעולה עם קואליציה של לפיד, למשל, תהיה מוגבלת.