הממשלה אישרה את מינויה של גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועמ"שית

מינוי המועמדת של שר המשפטים גדעון סער לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה אושר פה אחד בישיבת הממשלה. בהרב-מיארה תהיה האישה הראשונה בתפקיד ומחליפה את אביחי מנדלבליט שסיים את תפקידו בשבוע שעבר. סער בירך: "היא המועמדת הטובה, הכשירה והמנוסה מכולם"

זמן צפייה: 01:16

הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את מינויה של עו"ד גלי בהרב-מיארה לתפקיד היועצת המשפטית, ובכך היא האישה הראשונה למלא את המשרה. עו"ד בהרב מיארה שימשה בעברה כפרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי) במשך שמונה שנים, ועד היום עבדה בשוק הפרטי ומשמשת כיועצת בתחום המשפט.

גדעון סער
גדעון סער | צילום: רויטרס

"בקיאות בעניינים מנהליים חשובה לאין שיעור בעיניי מאשר המשפט הפלילי בתפקיד היועמ"ש", אמר שר המשפטים גדעון סער בישיבת הממשלה בתגובה לביקורת שהושמעה כי לבהרב-מיארה אין ניסיון במשפט פלילי. "היא בעיניי ללא ספק המועמדת הטובה, הכשירה והמנוסה מכולם".

בהרב-מיארה נשואה ואם לשלושה, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. ב-1985 החלה את עבודתה בפרקליטות מחוז תל אביב ועסקה במשך כ-30 שנה בתפקידים בעיקר בתחום המשפט האזרחי והמנהלי. בשנים 2015-2007 כיהנה גם כפרקליטת מחוז תל אביב. ב-2014 הייתה בהרב-מיארה מועמדת לתפקיד מנכ"לית משרד המשפטים, אך לא נבחרה, ופרשה מהפרקליטות. לאחר פרישתה הצטרפה כיועצת למשרד עורכי הדין תדמור ושות'.

ביקורת רבה נשמעה על תהליך המינוי. בין היתר גם על אי הכללתו של רז נזרי, המשנה ליועמ"ש, שנחשב למועמד הבכיר והמנוסה ביותר. "הערכתי שלא אבחר נוכח עמדת השר", כתב נזרי לאחר ההודעה כי לא נכלל ברשימת שלושת המועמדים האחרונים לתפקיד. בהמשך, הודיע נזרי כי הוא לא מתכוון להשלים את מלוא הקדנציה שלו ולפרוש בעוד כמה חודשים.

נציגיו של סער בוועדה, ח"כ צבי האוזר ושר המשפטים לשעבר דן מרידור, הצביעו נגד נזרי, וראש ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש, פרופ' אשר גרוניס, התנגד לכלול את בהרב-מיארה בשלישייה האחרונה. גורמים בכירים במשרד המשפטים טענו לאחר ההחלטה כי זוהי "פוליטיזציה של הוועדה, נעשה עוול לרז נזרי".