גלנט צפוי לקרוא לעצירת החקיקה, נתניהו יישא הצהרה מיוחדת

ברקע "יום השיבוש" הנערך במחאה נגד המהפכה המשפטית, רה"מ יישא הצהרה לתקשורת ב-20:00. טיסתו ללונדון נדחתה ל-04:00 לפנות בוקר, זאת לאחר שפורסם כי שר הביטחון צפוי לקרוא לעצירת החקיקה

זמן צפייה: 09:36

ברקע "יום השיבוש" הנערך במחאה נגד המהפכה המשפטית, ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לתקשורת, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה לאחר שדווח כי שר הביטחון יואב גלנט צפוי לקרוא הערב לעצירת החקיקה. טיסת רה"מ ורעייתו ללונדון נדחתה לשעה 04:00 לפנות בוקר.

לפני ההצהרות, נתניהו זימן את גלנט בדחיפות ללשכתו. בעקבות הודעת נתניהו על כך שהערב הוא יישא הצהרה מיוחדת - השקל מתחזק בצורה דרמטית, ושערו עומד כעת על 3.56 ש"ח לדולר. בנוסף - נרשם זינוק של 1.5% בבורסה.

לקראת הצהרתו של גלנט, מסיעת עוצמה יהודית נמסר הערב: "יואב גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין. מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו. הציבור בחר בממשלת ימין כדי לממש מדיניות ימין וחייבים להמשיך ברפורמה המשפטית".

בנימין נתניהו ורעייתו שרה
בנימין נתניהו ורעייתו שרה | צילום: רויטרס

בתוך כך, רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הוציאה היום הודעה בה היא קוראת "לכולם להרגיע את הרוחות ולפעול יחד למען הסכמה רחבה בעם ישראל". עם זאת טוענת שרה נתניהו כי "מאז המצור האלים נגדי במספרה בתל אביב, לצערי האלימות נגד אישי ציבור רק מתגברת".

עוד הוסיפה רעיית רה"מ: "בשבועות האחרונים נשמעים ומתפרסמים איומים לרצח ראש הממשלה, שלי ושל בנינו, של שרי הממשלה כמו יריב לוין ואיתמר בן גביר, ושל נציגי ציבור נוספים. אני מגנה בכל תוקף את ההסתה וההתקפות האלימות הללו, שאין להן שום מקום בקרבנו. אני קוראת לראשי האופוזיציה, שרובם נמנעו מלגנות את האירוע החמור בתל אביב נגדי, להוקיע את האלימות נגדי אישי ציבור בטרם זה יהיה מאוחר מדי. יחד עם זאת אני יודעת שקומץ האנרכיסטים הקיצונים הללו אינם מייצגים את רוב אזרחי ישראל שמעוניינים בהידברות, באחדות ובפשרה".