גלנט בדיון בפשיעה הלאומנית: "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויב"

שר הביטחון והשר לביטחון לאומי התעמתו בדיון המיוחד אצל ראש הממשלה נתניהו. בן גביר כינה את השיחה של גלנט עם יועצו של אבו מאזן "שיחת התנצלות עם מחבל", השני השיב: "אי אפשר להגיע עם הנימוק 'הערבים עושים אז גם לנו מותר'"

זמן צפייה: 01:34

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) דיון מיוחד סביב הפשיעה הלאומנית, ברקע האירועים האחרונים ביהודה ושומרון וכן גירוש מח"ט בנימין אליאב אלבז אמש מהשבעה. במהלך הישיבה התייחס השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לשיחה שערך שר הביטחון יואב גלנט עם יועצו של אבו מאזן וכינה אותה "שיחת התנצלות בפני מחבל". גלנט הגיב: "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויבים שלנו".

ציטוטים מתוך הדיון מראים על הפערים הגדולים בתוך הממשלה בין השרים השונים ובעיקר בין חלק מהשרים למערכת הביטחון. בן גביר אמר כי "מי שנרצחים פה הם המתיישבים, הטרור שצריך לכסח הוא בג'נין, לא בעטרת. השיא הוא שיחת ההתנצלות היום לרשות הפלסטינית. מחבל מורשע שישב עשור בכלא ואנחנו מתקשרים ללטף אותו?". גלנט השיב לבן גביר: "אנחנו לא יכולים להתנהג כמו האויבים שלנו ולהגיע עם הנימוק 'הערבים עושים אז גם לנו מותר'".

מח''ט בנימין אליאב אלבז
מפקד חטיבת בנימין, אל''מ אליאב אלבז | צילום: דובר צה''ל

עוד בדיון, בכירי מערכת הביטחון התייחסו לדברים הקשים שנאמרו נגדם מצד שרים בממשלה ואמרו כי "ההתנצלות של סטרוק על אמירתה על כוח וגנר לא באמת משפיעה, בניגוד לדברים עצמם שמשפיעים ופוגעים בכוחות הביטחון בשטח".

גלנט גם ציטט בדיון דברים שאמר ראש השב"כ רונן בשיחה סגורה: "זה פגיעה לא במי הוא יהודי, אלא במה הוא יהודי". כמו כן, בכירים שנכחו בדיון הזה אמרו לחדשות 13 כי היה ברור שיש שני צדדים – בן גביר ומולו גלנט וגורמי הביטחון. מכלל הנוכחים לא נמסרה תגובה.

ראש השב''כ רונן בר
ראש השב''כ רונן בר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

במקביל, הערב התקיימה שיחת טלפון בין שר החוץ האמריקני בלינקן לשר החוץ אלי כהן – אלימות מצד יהודים קיצוניים עולה בשיחה ובלינקן מבקש מישראל "לעשות יותר", נגד התופעה כך כלשונו.