העימות בין גלנט לבן גביר: "לא לענות לשאלות מתריסות ולא ענייניות"

פרסום ראשון: בזמן מתיחות ביטחונית נרחבת, היחסים בין שר הביטחון לבין השר לביטחון לאומי מנוכרים - וכמעט לא קיימים. בישיבת הקבינט האחרונה הפציץ בן גביר את ראשי מערכת הביטחון בשאלות, וגלנט הנחה את גורמי הצבא לא לענות לו. רה"מ התערב: "כל שר בקבינט ראוי למענה ממערכת הביטחון"

זמן צפייה: 02:23

פרסום ראשון: בזמן המתיחות הביטחונית הנרחבת, היחסים בין שר הביטחון יואב גלנט לבין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קשים, מנוכרים - וכמעט לא קיימים. הערב (ראשון) נחשף במהדורה המרכזית העימות בישיבת הקבינט האחרונה, אשר ממחיש עד כמה חמור המצב בין שני האישים הללו, ובין המערכות.

בישיבה האחרונה של הקבינט המדיני-ביטחוני, באמצע החודש שעבר, התנהל ויכוח סביב העברת ציוד לרשות הפלסטינית וסביב המהלכים עבור הרשות. השר בן גביר הפציץ את ראשי מערכת הביטחון, בהם אלופים בצה"ל, בשאלות שונות, כאשר בשלב מסוים באופן חריג הנחה גלנט את גורמי הצבא לחדול מלענות לבן גביר בתוך הדיון.

"אל תענו לבן גביר, לא לענות לשאלות מתריסות ולא ענייניות", אמר גלנט, ואז התערב ראש הממשלה בנימין נתניהו לטובת בן גביר ואמר: " הם יענו לו, הוא שר וחבר בקבינט, כל שר בקבינט ראוי למענה ממערכת הביטחון".

העימות בדיון הקבינט
העימות בדיון הקבינט | צילום: חדשות 13

אי אפשר להיכנס לפרטים המדויקים במסגרת השיח הביטחוני, אבל זה עוד ביטוי למערכת היחסים הרעועה, עד הלא-קיימת, בין השר גלנט לשר בן גביר בזמן מתיחות ביטחונית בכמה גזרות. היום התקיימה עוד ישיבה ביטחונית מיוחדת אצל ראש הממשלה, והפעם בן גביר כבר מודר ממנה ולא הוזמן לדיון.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לכך שבן גביר לא זומן היום לדיון: "ראש הממשלה קיים היום דיון שיגרתי עם שר הביטחון ובכירי מערכת הביטחון, בזירות השונות סביב ישראל. הדיון התמקד באיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים. כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר הבל״ם ולייחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שיקרי - ונעשה בכוונת מכוון. ראש הממשלה והשר בן גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל".