ח"כ יברקן באמירה חריגה: "מקימים מחנות ריכוז למי שאין תו ירוק"

חבר הכנסת מהליכוד הוצא לאחר ההתרעמות בוועדת החוקה, וזכה לתגובות קשות מיו"ר הוועדה קריב ומסגן השר קארה. יברקן בתגובה: "רק באוסטריה יש 'מחנות ריכוז' לאזרחים שלא חוסנו", קריב: "רגע של שפל"

זמן צפייה: 01:46

חבר הכנסת גדי יברקן מהליכוד התבטא היום (ראשון) באופן חריג ואמר כי המדינה מעוניינת להכניס 5 מיליון אזרחים ללא תו ירוק "למחנות ריכוז". את הדברים אמר יברקן בדיון של ועידת החוקה בראשות גלעד קריב - שהוציא אותו מהדיון בעקבות כך.

לפי יו"ר הוועדה קריב, זוהי הפעם הראשונה בה הוא מוציא חבר כנסת מדיון בוועדה. יברקן תחילה התווכח על מהות התו הירוק עם היו"ר קריב, עד שהאחרון הבהיר לו כי הדיון ממשיך ושהסתיימה זכות הדיבור שלו. יברקן סירב והתרעם על ההחלטה עד שנקרא לסדר.

גלעד קריב
גלעד קריב | צילום: ערוץ כנסת

"לרוב הציבור אין תו ירוק. אתם מנהלים מדינה באוויר? אתם רוצים להעלים את מי שלא יהיה לו תו ירוק?", התרעם יברקן, ונענה כי הוא מפריע לוועדה. הח"כ מהליכוד המשיך ומחה על ההחלטה: "אתם כופים על אנשים, אתה לא יוכל לסיים לי את זכות הדיבור".

"לחמישה מיליון אזרחי המדינה אין תו ירוק. תעשו כמו אוסטריה זה מה שאתם רוצים לעשות. מקימים מחנות ריכוז עבור מי שאין לו תו ירוק". בשלב זה גם סגן השר אביר קארה התקומם מהאמירה והיו"ר קריב הוציא את ח"כ יברקן מהוועידה.

קריב כתב לאחר מכן כי "ח"כ גדי יברקן רשם על שמו את הזכות המפוקפקת להיות הח"כ הראשון שמוצא מדיוני הוועדה בראשותי. כל כך לא רציתי להוציא אותו, אבל בחירתו בצמד המלים 'מחנות ריכוז' לתיאור מדיניות הממשלה שנאבקת על שמירת בריאות הציבור - לא מקובלת. אפשר להתווכח, אפשר לחלוק, אי אפשר להשתמש בהשוואה הבזויה הזאת. רגע של שפל".

מטעמו של יברקן נמסר כי "לפי נתוני משרד הבריאות רק 45% מאזרחי מדינת ישראל מחזיקים בתו הירוק. לרוב הציבור אין תו ירוק. התו הירוק רומס את חוק כבוד האדם וחירותו ללא תכלית ראויה. הגבלות אלה הן פגיעה קשה בכבוד האדם וחירותו. על זה כל עם ישראל צריך לזעוק. רק באוסטריה יש 'מחנות ריכוז' לאזרחים שלא חוסנו והיא הדוגמה הקיצונית לטיפול בקורונה. אני חושש מכך שהממשלה עלולה להביא אותנו לקיצון".