נתניהו על השוואת סמוטריץ' לסינוואר: "אין מקום לביטויים כאלה"

אחרי שיו"ר הציונות הדתית זעם ותקף את מבקריו כשאמר כי "לא ייתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים" - אמר נתניהו: "ההשוואה לסינוואר נתעבת"

זמן צפייה: 15:18

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו פרסם בצהריים (שני) הודעת גינוי להשוואת יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. "אני מגנה בתוקף את ההשוואה הנתעבת בין בצלאל סמוטריץ' לבין רב המחבלים סינוואר. גם כשיש מחלוקות אין מקום לביטויים מגונים כאלה", כתב נתניהו.

הדברים מגיעים לאחר כמה ימים שבהם מדווחים במערכת הפוליטית על חוסר התקדמות במו"מ הקואליציוני בין נתניהו לסמוטריץ'. האחרון תקף את מבקריו: "לא ייתכן שבכל פעם שאנחנו לא עומדים דום מול דרישות הליכוד יהיו מי שיהפכו אותנו לאויבים".

סמוטריץ' כתב את הדברים בציוץ שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, ובו נראה פוסט של משתמש בשם מרקו למברטו, שהעלה תמונה שבה נראה יו"ר הציונות הדתית לצד סינוואר - ומעל התמונה הכיתוב: "אין הבדל ביניהם - זה נבלה סרוחה וזה טרפה סרוחה".

על כך הגיב סמוטריץ': "הציונות הדתית היא שותפה מלאה של המחנה הלאומי ושל הליכוד. נעמוד על הדרישות שלנו כדי להבטיח הקמת ממשלה טובה ויציבה במהירות האפשרית". ההתקפה כנגד סיעת הציונות הדתית והעומד בראשה מגיעה על רקע המו"מ התקוע בינו לבין נתניהו לקראת הקמת ממשלה.

הפלונטר העיקרי כרגע, כך נראה, הוא חלוקת התיקים בין סמוטריץ' לאריה דרעי, ואתמול דווח במהדורה המרכזית כי בליכוד הגיעו למתווה שבאמצעותו הם מקווים שיצליחו לפתור את הבעיה הזאת. בליכוד פועלים לשיח ישיר בין דרעי לסמוטריץ' כדי שהשניים יסכמו ביניהם על חלוקת התיקים. ההערכה היא שלדרעי יהיה קל יותר לוותר על האוצר - בידיעה שסמוטריץ' גם הוא לא יקבל אותו. המשמעות: ש"ס והציונות הדתית יקבלו את הפנים, התחבורה והדתות. אלא שאם גם זה לא יצליח, בליכוד מקווים שדרעי יסכים להתגמש ולוותר לסמוטריץ' על האוצר.