התקבלה עתירת משרד החוץ: העובדים יחויבו לפעול כרגיל בבחירות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית, קיבל את עתירת המדינה, וחייב את עובדי המשרד להבטיח כי חומרי הבחירות ישלחו ויתקבלו במועד בנציגויות בחו"ל - אחרת יהיה זה שווה ערך לביזיון בית המשפט

משרד החוץ
משרד החוץ | צילום: רויטרס

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון יצחק עמית קיבל היום (ראשון) את עתירת המדינה ומשרד החוץ נגד ועד עובדי משרד החוץ ויו"ר העובדים, וחייב אותם לפעול כרגיל במסגרת הבחירות כדי להבטיח כי חומרי הבחירות ישלחו ויתקבלו במועד בנציגויות בחו"ל שם משתתפים עובדי הנציגויות בבחירות לכנסת - אחרת יהיה זה שווה ערך לביזיון בית המשפט.

בהחלטתו ציין השופט עמית כי "במסגרת הסכסוך נוקטות המשיבות צעדים ארגוניים שונים נגדה. המשיבות הפליאו בתיאוריהן על אודות הסכסוך, על טעמיו ועל התנהלות המדינה במסגרתו". השופט הוסיף כי "אין בכוונתי לקבוע מסמרות בכל הנוגע לסכסוך וכמובן שלא אכניס ראשי לעיצומו של סכסוך עבודה. אך סכסוך לחוד – והבחירות לחוד. אין חולק על חשיבות זכות השביתה והעיצומים - אך כפי שציין בית המשפט העליון אך לאחרונה, לדיני הבחירות קדימות על דינים אחרים".

השופט יצחק עמית
השופט יצחק עמית | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"המשיבים יבטלו לאלתר את ההוראה לפיה אין לשלוח את חומרי הבחירות לנציגויות", כתב השופט עמית בהחלטתו, "ויפעילו את מרותם הארגונית כדי להבטיח כי חומרי הבחירות ישלחו ויתקבלו במועד. אדגיש את המובן מאליו כי אי ציות להחלטה כמוהו כביזיון בית המשפט וכי ניתן להטיל אחריות בגין בזיון בית-משפט גם על צדדים שלישיים המפריעים לביצוע החלטה".

המשיבים חויבו בהוצאות בסך 20 אלף שקלים. מוועד עובדי משרד החוץ נמסר: "בעקבות המהלך הכוחני של שר החוץ יאיר לפיד, לאחר החג יוחזרו לתוקף כל העיצומים שהושעו. שר החוץ יאיר לפיד בורח מאחריות לפתרון המשבר שהולך ומעמיק ופוגע בשירות החוץ הישראלי בימים מאתגרים אלו. האחריות להחרפת העיצומים מונחת לפתחו".