סמוטריץ' נגד כדורגל בשבת: "המשך פגיעה בציבור המסורתי-דתי"

יו"ר הציונות הדתית שלח מכתב ביום חמישי האחרון ובו הביע מורת רוחו מהתעלמות מנהלת הליגות בכדורגל מ"קהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות" - זאת על רקע הודעת המנהלת להקדים את משחקי יום השבת לשעות הצהריים המוקדמות. במנהלת הגיבו: "עוד מטרם קום המדינה משחקים כדורגל בשבת"

זמן צפייה: 03:38

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', שלח מכתב ביום חמישי האחרון, שהתפרסם היום (שני), בו פנה ליו"ר מנהלת הליגות בכדורגל ארז כלפון. המכתב, הוא למעשה תגובה להודעת מנהלת הליגות בכדורגל מהשבוע שקדם למכתבו, שם הודיעו כי משחקי ליגת העל יוקדמו לשעות הצהריים המוקדמות של יום שבת.

במכתב, סמוטריץ' הביע את מורת רוחו מהתעלמות המנהלת מ"קהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות" שמעוניינים לפקוד את מגרשי הכדורגל ואינם יכולים מאחר והם שומרי שבת. כמו כן, סמוטריץ' טען במכתבו כי מוסדות הכדורגל בישראל ממשיכות לפגוע בציבור המסורתי-דתי. "הנימוקים של המנהלת להצהרה 'חגיגית' זו הייתה כדי למשוך כמה שיותר קהלים למגרשים ובפרט משפחות, ילדים וחיילים", כתב סמוטריץ'.

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

עוד הוא הוסיף: "מדובר בהודעה תמוהה מאוד מאחר ומדובר בשבת הראשונה החלה בזמן שעון חורף כשהשבת יוצאת מוקדם מהרגיל. אני מברך על הרצון למשוך קהלים חדשים למגרשי הכדורגל, אך חמור בעייני ההתעלמות והאטימות כלפי ציבור כל כך גדול".

"הציבור הדתי והמסורתי בישראל לוקח חלק מרכזי בכלל התחומים והעשייה. בשנים האחרונות נפתחו גם שערי התרבות והתקשורת ונדמה שרק ענף הכדורגל מתעקש לסגור את שעריו בפני ציבור זה". לדבריו, "מצער לראות שמבחינתכם קהלים חדשים אינם כוללים את קהל האוהדים שומר השבת והמסורת בישראל". סמוטריץ' סיים את מכתבו: "בחרתם להתעלם בצורה בוטה מקהל גדול של שחקנים, ילדים ומשפחות".

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | צילום: רויטרס

במנהלת הליגות הגיבו למכתבו של סמוטריץ'. "עוד מטרם קום המדינה משחקים במדינת ישראל כדורגל בשבת. בשעון חורף, כשהטמפרטורות יורדות, הקדמנו את שעות המשחקים על מנת לאפשר לכמה שיותר ילדים ומשפחות להגיע למגרשי הכדורגל".

במנהלת הוסיפו: "המהלך זוכה להצלחה רבה ולראייה המשחקים בשעות המוקדמות מלאים בילדים נשים וחיילים שיוצאים לסוף שבוע הביתה ורוצים לראות כדורגל בשעות נוחות ולהצליח לחזור בשעה נורמלית לפני שבוע עמוס. יש כדורגל ישראלי בשישי שבת, ראשון ושני כך שמי שרוצה להגיע למשחקי הכדורגל הישראלי יכול למצוא לו את היום הנוח ביותר חילוניים כדתיים".

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | צילום: רויטרס

מאורי קידר, מנכ"ל ישראל חופשית נמסר בתגובה למכתבו של חבר הכנסת: "כדורגל בשבת זו מסורת ישראלית, מה שלא מונע מהקיצונים לנסות ולהרוס אותה בשם עתיד ישראל כמדינת הלכה. אנחנו קוראים למנהלת הליגות למצוא פתרון שיאפשר לדתיים להיכנס למשחקים בלי לשלם על כרטיס במקום ובאופן שמכבד את הערכים שלהם, ואת המכתב של סמוטריץ' לזרוק לפח, לפני שהוא זורק לשם את המסורת שאנחנו חיים משבת לשבת".