ח"כ פוגל מאיים: אם לא נקבל את התקציב שהובטח - לא נישאר

בעקבות פרסום חדשות 13 על חילוקי הדעות בין השר לביטחון לאומי בן גביר לבין משרד האוצר בנוגע לתוספת תקציבים, חבר הכנסת מעוצמה יהודית איים בריאיון לגלי צה"ל: "אם לא נקבל את התקציב שהובטח לנו למשרד לביטחון הפנים, לא נהיה שם. לא הגענו להיות ועדת קישוט"

Whatsapp Image 2022 12 14 At 1
המפכ"ל שבתאי והשר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חבר הכנסת צביקה פוגל מעוצמה יהודית איים הבוקר (שני) בריאיון לגלי צה"ל כי "אם לא נקבל את התקציב שהובטח לנו למשרד לביטחון הפנים, לא נהיה שם". את הדברים אמר בתוכניתם של ספי עובדיה ואמיר בר שלום בעקבות חשיפת חדשות 13 אתמול, על דרישות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתוספת תקציב של 14 מיליארד ש"ח וסירוב האוצר.

"לא הגענו להיות ועדת קישוט או טפט על הקיר, אם לא נצליח - נחזור לציבור", אמר חבר הכנסת. אתמול נחשף במהדורה כי השר דרש תוספת תקציב של 14 מיליארד שקלים על מנת להעלות את שכר השוטרים ו"להחזיר את הביטחון האישי", אך במשרד האוצר מאמינים שתוספת העתק מובילה לחריגה מהתקציב - ומתנגדים בתוקף.

נדמה כי יהיה קשה לגשר על הפער בין הצדדים, שכן ישנם פערים תהומיים בין דרישות השר לתפיסת פקידי האוצר. בן גביר וגורמים בסביבתו מאשימים את האוצר בניסיון לסכל את התוכנית לחיזוק המשטרה ומאיימים שבפעם הבאה שיהיה אירוע פשיעה גדול הם (פקידי האגף) יצטרכו להסביר למשפחות הקורבנות מדוע המשטרה לא חזקה מספיק.

מצד שני, באוצר יש שלל טענות נגד בן גביר - מכנים את דרישותיו כ"הזויות וגחמניות". לטענתם השר דורש "מספרים בדיוניים". כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' סיכמו על מה שנקרא "גידור ההסכמים הקואליצייונים", כלומר, קיצוץ רוחבי בדרישות של כל השותפים לממשלה.

ח''כ צביקה פוגל
ח''כ צביקה פוגל | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

כזכור, ביום שישי האחרון נחשף בחדשות 13 כי השר בן גביר מתח ביקורת קשה על מדיניות הממשלה בה הוא חבר, על התגובה הרפה ברצועת עזה לטענתו, ועל הדחייה בפינוי ח'אן אל-אחמר. בדברים שאמר בשיחות סגורות לאנשי אמונו, בן גביר טען כי אם תוך שמונה חודשים לא יצליח להוביל שינוי משמעותי בנושאים האלו - הוא לא יאחז בכיסא וישקול את התפטרותו.

לפי מידע שהגיע לידי חדשות 13 מפי גורמים בסביבתו של השר בן גביר, הוא מדבר במונחים של "זמן קצוב", ועל כן, הוא ימתין לכל היותר תשעה חודשים, כדי לראות שהוא מקבל את הגיבוי לשינוי שהוא מייחל לו. לדברי אותם גורמים, בן גביר סבור כי יש לו שותפים לתהליך ולדרך, וכי הוא לא לבד. אותם גורמים טענו כי בממשלת נתניהו יש נכונות ורצון לחולל שינוי והם סבורים כי השר בן גביר לא לבד במערכה.