ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את דחיית אישור התקציב

בתום דיונים שנמשכו לתוך הלילה, הוועדה נתנה אור ירוק לדחיית המועד ב-120 ימים, עד 23 בדצמבר. כמו כן, סוכם על תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב המדינה. "פיזור הכנסת יפגע בכלכלה"

זמן צפייה: 02:02

פחות מיממה לפיזור הכנסת: ועדת הכספים אישרה הלילה (שני) את דחיית אישור תקציב המדינה ב-120 ימים עד ל-23 בדצמבר. כמו כן, אושרה תוספת של 11 מיליארד שקלים לתקציב ההמשכי, כאשר שר האוצר ישראל כ"ץ נדרש להציג תוכנית עם פעולות מפורטות לשימוש בכסף עד ל-13 בספטמבר. ההצבעה על דחיית התקציב תיערך היום, וההצעה צפויה לעבור בקריאה שנייה ושלישית.

בדברי ההסבר של הוועדה נכתב כי "מצב מיוחד וחסר תקדים מצריך מסגרת זמנים שונה לשם גיבוש תקציב מדינה מזו הקבועה בחוק היסוד. פיזור הכנסת בעת זו יפגע פגיעה של ממש באיתנות משקי הבית, ביציבות הכלכלית הישראלית באינטרס הציבורי הכולל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: "מקבל את הצעת הפשרה של האוזר שתמנע בחירות"

סקר חדשות 13: רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי אם יהיו בחירות

ראש ממשלת מרוקו: "דוחה כל אפשרות לנרמול היחסים עם ישראל"

בני גנץ, בנימין נתניהו
בני גנץ, בנימין נתניהו | צילום: רויטרס, shutterstock

"ישראל מתמודדת עם משבר לאומי כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה. המשבר מנוהל על ידי ממשלת אחדות וחירום לאומית שהוקמה בפרט לצורך התמודדות עם השלכות התפרצות המגפה. מאפייני המשבר והשלכות ארוכות הטווח שלו יצרו אי-ודאות כלכלית מובהקת", נכתב בהסבר. "על זאת מתווסף אתגר לאומי, שבו ישראל עלולה להתמודד לראשונה בחורף הקרוב עם אירוע המשלב התפרצות נגיף הקורונה יחד עם התפרצות נגיף השפעת".

אתמול כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים במשרדו שבירושלים. ברקע הניסיונות להגיע להסכמות בין הליכוד לכחול לבן, נתניהו הכריז כי הוא מקבל את הצעת הפשרה של ח"כ צבי האוזר למניעת בחירות: "מתוך אחריות לאומית החלטתי הערב לקבל את הצעת הפשרה של חבר הכנסת האוזר". לפי הצעתו של האוזר, המועד האחרון לאישור תקציב ידחה, ואיתו גם מועד פיזור הכנסת במקרה שלא יושגו הסכמות בעניין התקציב. כמו כן, יוקפאו מינויי בכירים.

ח''כ צבי האוזר
ח''כ צבי האוזר | צילום: חדשות 13

"הצעה הפשרה הזו מאפשרת הזרמת כסף מיידי לאזרחים ולכלכלה של מדינת ישראל – היא מונעת את הצורך בבחירות", המשיך נתניהו. "הצעת הפשרה הזו קוראת לאישור תקציב מיידי מיוחד שיאפשר לנו להזרים כסף כבר עכשיו לכל התחומים. הצעת הפשרה הזו היא התשובה הנכונה לכלכלת ישראל בעת הזו. זה הזמן לאחדות, זה לא הזמן לבחירות וצריך להפסיק את הממשלה בתוך הממשלה. או שעובדים יחד או שלא עובדים יחד – אני מציע לעבוד יחד".

נתניהו גם עקץ את גנץ וציין כי "אני הבנתי שבני גנץ קיבל אותה אתמול בערב, פתאום אני שומע שהוא לא מקבל אותה. מה קרה? מה השתנה? מישהו בכחול לבן מתנגד? אז אני אומר דבר פשוט – אם מקבלים את זה הבעיה הזו עוברת".