שקד: "עשיתי טעויות, אני חוזרת הביתה למקום שהלב שלי בו"

לאחר פירוק השותפות עם הנדל, שרת הפנים שלחה מסר לגוש הימין והודתה על "החלטות שהתבררו כמוטעות" כשככל הנראה כוונתה לכניסתה לממשלת השינוי: "אם החרמות יימשכו, אדאג שתקום ממשלת ימין"

זמן צפייה: 04:42

החרטה של שקד כדי להשיג בחזרה את הבייס בימין: שעות לאחר ההודעה על ניתוק הכוחות עם יועז הנדל, שרת הפנים איילת שקד כותבת הבוקר (ראשון) בחשבון הפייסבוק שלה: "היום אני חוזרת הביתה למקום שבו הלב שלי נמצא בו". במקביל, שקד פנתה לאביר קארה ולניר אורבך בבקשה להיפגש לאחר החלטתה.

שקד כתבה גם על החרטה שלה בעקבות טעויות שעשתה בעבר, כשהיא ככל הנראה מכוונת להצטרפותה לממשלת השינוי שכללה מפלגות שמאל וכן את רע"מ. "נכון, עשיתי טעויות. אין בן אנוש שחף מטעויות. כשליחת ציבור קיבלתי החלטות שחלקן התבררו כמוטעות. אבל תמיד, פעלתי כשטובת מדינת ישראל בלבד לנגד עיני. כעת צריך ללמוד לתקן ולהסתער קדימה", כתבה שקד.

איילת שקד
המערכת תקום ותיפול על מעבר שלה את אחוז החסימה. איילת שקד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

על החרמת נתניהו כתבה שרת הפנים: "שיח הכן ביבי לא ביבי, הורס את ישראל. החרמות של צד אחד הורסות את ישראל. לא הייתי מוכנה בעבר ואיני מוכנה גם כעת לקחת חלק במשחק החרמות הזה על הגב של אזרחי ישראל. אם החרמות יימשכו אני לא אתן בשום אופן לגרור את המדינה לבחירות נוספות. זו הייתה עמדתי תמיד".

עוד היא כתבה: "אחרי הבחירות האלו אעשה הכל כדי שתקום ממשלה יציבה ורחבה, אבל אם החרמות יימשכו אדאג שתקום ממשלת ימין - בדרכי. באחריות, תוך שמירה על מוסדות המדינה ומתוך השקפת עולם מגובשת ונאמנות לדרך. יש לנו רק מדינה אחת".

איילת שקד עם יועז הנדל
איילת שקד עם יועז הנדל | צילום: אריאל זנדברג

לפנות בוקר הודיעה השרה כי השותפות עם סיעת דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר הסתיימה. שקד טענה בהודעה שפורסמה לפנות בוקר כי הנדל והאוזר הבהירו שיעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין. מלשכתה של שקד נמסר: "סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

הנדל מצידו טען כי הוא זה שהחליט על פירוק השותפות. רק שקד הוציאה הודעה רשמית ובה היא האשימה את הנדל כי היא כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת על הפירוק ליום ראשון אחרי שהתקבלה ההחלטה במוצאי שבת משום שהנדל המריא לניו יורק.

בפוסט שפירסם בדף הפייסבוק שלו כתב הנדל: "אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות. יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח. אני מאחל לאיילת בהצלחה ואני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות".