לקראת פרישה? נתניהו ופייגלין ימסרו הערב הצהרה משותפת

רה"מ ויו"ר זהות יכנסו את התקשורת בכפר המכבייה. זאת, לאחר שאתמול דנו השניים בהטבות המוצעות לאחרון בתמורה להסרת מועמדותו - בהן תיק בממשלה, הקלות בנושא קנביס וכיסוי חובות המפלגה

זמן צפייה: 03:50

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר זהות משה פייגלין ימסרו הערב (חמישי) הצהרה משותפת לתקשורת בכפר המכבייה. זאת, לאחר שאתמול השניים נפגשו ודנו על הצעת פרישה מהתמודדותו של פייגלין לכנסת.

יו"ר זהות אמור לקבל שורת הבטחות ובהן תיק בממשלה, הקלות לחולים בנושא קנביס וסיוע בכיסוי חובות המפלגה. זאת, לאחר שביום שני פורסם כי בליכוד נעשים מאמצים לשכנע את פייגלין והציעו לו שורת הטבות - אם יפרוש מההתמודדות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"חלום חיי שיזרוק אותנו": כך דיברה רעיית הרב פרץ על בנט

שקד על דברי מירי רגב: "צר לי עליה – היא כנראה בלחץ"

העליון פסל את ריצת גופשטיין ומרזל; עוצמה יהודית תוכל להתמודד

משה פייגלין
משה פייגלין | צילום: חדשות 13

בהודעה שפרסם פייגלין נמסר כי "אתמול, בשעת לילה מאוחרת, הגיע אליי בקשה לפגישה עם ראש הממשלה בעניין דרישתי לביטול רפורמת הקנביס. בפגישה חזרתי והסברתי כי הרפורמה הזו הורגת חולים, הבאתי כדוגמה את מותה הטראגי של הצעירה סיוון מימוני, שאתמול השתתפתי בהלוויתה - ודרשתי את ביטול הרפורמה".

"במשך שעות ארוכות ותוך התייעצות עם גורמי מקצוע גיבשנו פתרון שמשמעותו היא לגליזציה של שוק הקנביס עבור החולים. כלומר, החולים יוכלו לרכוש את התרופה המגיעה להם, בדיוק ע"פ הזן והמינון שקבע הרופא המטפל, מכל ספק בארץ ובעולם דרך בתי המרקחת בישראל וללא התערבות נוספת של היחידה לקנביס רפואי במשרד הבריאות".

"מדובר בהצלת חיים של ממש, ובמידה ויתלוו אליה הישגים משמעותיים גם בתחום השוק החופשי, קידום העסקים הקטנים וחירות האדם בישראל, הישגים שיעוגנו בהסכם גלוי וחתום וביכולת פעולה למימושם מתוך הממשלה - אביא את האפשרות הזו בפני כלל חברי התנועה למשאל מתפקדים מסודר, שבו יתבקשו להכריע אם לקבל את ההצעה ולפרוש הפעם מן המירוץ או לדחות אותה  ולהתמודד".

מטעם מפלגת ימינה נמסר בתגובה להודעת הפרישה: "משה פייגלין גילה אחריות ציבורית. פייגלין הבין שמדובר בבחירות גורליות לעתיד המדינה, השלכת קולות לפח בעת הזאת משמעותה אחת - ממשלת שמאל שתסכן את עתיד מדינת ישראל. אנו בטוחים שמצביעי זהות ימצאו בימינה בית כלכלי ליברלי שימשוך את כלכלת ישראל ימינה. אנו קוראים לעוצמה יהודית - עכשיו תורכם. אם עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל באמת חשובים לכם גלו אחריות לאומית ופרשו. כל קול למפלגה שלא עוברת הוא עוד קול לשמאל".

איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, בתגובה לפרישת זהות מהמרוץ לכנסת: "מצביעי זהות היקרים, אנשי החזון של מנהיגות יהודית. אתם שמלווים את פייגלין עוד מימי מנהיגות יהודית, מהימים שנלחמתי יחד עם משה בכדי לעצור את פשעי אוסלו, ועד היום במאבקיו לייצוג עצמאי בכנסת ישראל. אני קורא לכם, תחזרו לבית האידאולוגי שלכם. לבית שתמיד לחם על ריבונות יהודית בארץ ישראל, שהציבור תמיד עמד לנגד עיניו במאבקים מעשיים ובמאבקים המשפטיים שלי בשנים האחרונות לצדק במדינת ישראל. אנחנו אלה שהתחלנו יחד עם משה את בשורת היכולת והתקווה לקחת את המדינה למקום טוב יותר. אחיי היקרים פרישתו של פייגלין מותירה את עוצמה יהודית כמפלגה היחידה שתלחם באמת למען עתידכם ועתיד המדינה היהודית. כולם מבינים שכעת אנו מתקדמים בצעדי ענק למעבר לאחוז החסימה".