סקר חדשות 13: גנץ מתחזק - ומה הציבור חושב על מחאת הטייסים?

המחנה הממלכתי של בני גנץ מתחזקת לעומת הסקר הקודם ומקבלת 29 מנדטים, בזמן שמפלגת השלטון נעמדת על 26 מנדטים. יש עתיד נשארת יציבה עם 21, ומפלגות האופוזיציה זוכות יחד ל-62 מנדטים. עוד עולה מהסקר, כי רוב הציבור מתנגד למחאת הטייסים

זמן צפייה: 02:34

לאחר שבסקר הקודם מפלגת המחנה הממלכתי חזרה להוביל, מפלגתו של בני גנץ ממשיכה להתחזק - כך עולה מסקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס שנתוניו פורסמו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. אם הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי הייתה המפלגה הגדולה בכנסת עם 29 מנדטים. מפלגת השלטון, הליכוד, הייתה מקבלת לפי הסקר 26 מנדטים, ובכך מתחזקת במנדט אחד ביחס לסקר הקודם.

כמו כן, לפי הסקר, מפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד היא המפלגה השלישית בגודלה עם 21 מנדטים. אחריה בפער משמעותי ניצבות ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, הציונות הדתית, רע"מ וישראל ביתנו עם 6 מנדטים לכל אחת, עוצמה יהודית עם 5 מנדטים וכך גם חד"ש-תע"ל. לפי הסקר, מפלגות מרצ והעבודה לא עוברות את אחוז החסימה ונותרות מחוץ לכנסת.

על פי נתוני הסקר, מפלגות הקואליציה הנוכחית מקבלות 53 מנדטים בלבד, בעוד שמפלגות האופוזיציה מקבלות 62 מנדטים. מפלגת חד"ש-תע"ל ו-5 המנדטים שהיא מקבלת נותרות מחוץ לחישוב.

סקר
סקר | צילום: חדשות 13

בסקר נשאלו המשיבים האם הם תומכים או מתנגדים למתווה שהציע ח"כ בני גנץ לרה"מ בנימין נתניהו במטרה להשיג הסכמות רחבות, וזו על מנת להמשיך ולחוקק את המהפכה המשפטית. נראה שלא עולה הכרעה חד משמעית לשאלה, כש-37% מתנגדים למתווה ו-35% תומכים בו. כ-28% אינם מחזיקים בדעה מסוימת בנושא.

עוד נשאלו המשיבים, האם הם תומכים בהודעת הטייסים שהחליטו להפסיק את התייצבותם לשירות מילואים. רוב של כ-57% הביעו את התנגדותם למהלך, כשמנגד 34% הביעו בהם תמיכה. לשאלה האם אתה תומך או מתנגד לביטול עילת הסבירות בנוסח המוצע כעת, ושאמור לעבור בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית בכנסת ענו 41% כי הם מתנגדים לביטול, אל מול 36% שטענו כי הם תומכים במהלך.

לבסוף נשאלו המשיבים בסקר האם לדעתם, לאור המאורעות האחרונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו דואג יותר לגורלו האישי מאשר לטובת המדינה. רוב משמעותי של כ-59% ענו כי נתניהו לדעתם דואג יותר לגורלו, כש-28% טענו מנגד כי הוא קודם כל דואג לטובתה של המדינה.

הסקר נערך ע"י פרופ' קמיל פוקס וכלל 711 נשאלים, מהם 611 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה טעות הדגימה היא 3.7%.