נתניהו הציג לשרים בישיבת הממשלה סרטון מזויף על איראן

במהלך הישיבה הלילית שבה אושרו תקנות החירום החדשות, הציג רה"מ וידאו שבו לטענתו מעמיסים האיראנים גופות של אזרחים שמתו מקורונה על משאיות. מאוחר יותר התברר שמדובר בקטע שפורסם ב-2007

זמן צפייה: 01:51

"פייק ניוז" בישיבת הממשלה: במהלך הישיבה הלילית ביום שני בה אושרו תקנות החירום החדשות סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים על סרטון שהוצג לו, ושלדבריו ממחיש כיצד המשטר האיראני מנסה להסתיר את היקף הקורבנות האמיתי ממגיפת הקורונה.

לפי שני שרים שהשתתפו בישיבה נתניהו טען כי לפי הסרטון שהוצג לו, המשטר האיראני מעמיס גופות של אזרחים שמתו מקורונה על משאיות ושופך אותן במזבלות. נתניהו אמר לשרים כי מי שהציג לו את הסרטון הוא לא אחר מאשר היועץ לביטחון לאומי מאיר בן-שבת.

הערכת המצב שהתקיימה בקריה
הערכת המצב שהתקיימה בקריה | צילום: טל עוז / משרד הביטחון

השרים התעניינו בסרטון וביקשו לצפות בו, ונתניהו הנחה את היועץ לביטחון לאומי להפיץ אותו לשרי הממשלה – מה שאכן קרה כמה שעות לאחר מכן.

אלא שאז התברר כי הסרטון עליו דיבר נתניהו ושהופץ לשרים הוא "פייק ניוז". מדובר בקטע מסרט דוקומנטרי משנת 2007 שכלל לא קשור למשבר הקורונה באיראן. הסרטון הופץ לפני כמה ימים ברשתות החברתיות על ידי גולשים איראנים וכך הגיעו לאנשי המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, שהראו אותו לנתניהו בלי לוודא קודם את אמינותו.

בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את ההתרחשות בישיבת הממשלה ומסרו בתגובה: "הסרטון הופץ רק לשר הביטחון נפתלי בנט, לשר האנרגיה יובל שטייניץ ולשר להגנת הסביבה זאב אלקין לאחר שאלה הביעו בו עניין. צויין באופן מפורש כי זהו סרטון מהרשת שלא ברורה מידת אמינותו״.