נתניהו על הסדקים בקואליציה: "הקמנו ממשלת ימין שתמלא ימיה"

אחרי שעוצמה יהודית בראשות בן גביר החרימו את דיון 40 החתימות אתמול, כמו גם העימות עם יהדות התורה וההתפטרויות של סגן השר אבי מעוז והשר מאיר פרוש מתפקידו כממונה על ההילולה במירון בשל האשמות על אי-כיבוד הסכמים קואליציוניים - פרסם נתניהו הצהרה

זמן צפייה: 02:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הערב (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו: "הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה". הדברים באים על רקע המתיחות בקואליציה עם עוצמה יהודית ויהדות התורה, כמו גם התפטרותיהם של סגן השר אבי מעוז והשר מאיר פרוש - שעזב את תפקידו כממונה על ההילולה במירון - שהאשימו את נתניהו באי-כיבוד ההסכמים הקואליציוניים.

אתמול נערך דיון 40 חתימות ראשון בכנסת הנוכחית בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו. מי שנעדר מהדיון היו חברי סיעת עוצמה יהודית והיו"ר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, זאת במחאה על ההתנהלות הביטחונית של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הביטחון יואב גלנט. "מדיניות ההכלה חייבת להשתנות", אמרו בסיעת עוצמה יהודית.

"לא ניתן יהיה לנהל מדיניות עצמאית בלי לשתף את השותפות הבכירות בממשלה. ככה לא מתייחסים לשותפות", הוסיפו. גורמים בעוצמה יהודית טענו: "לא ייתכן שנשמע על ועידות מדיניות וסיכומים מדיניים בתקשורת, שיחליטו לבד על הסרת איטום בתי מחבלים, ולא ייתכן שיפנו תושבים מאביתר בניגוד להסכמים קואליציוניים ובניגוד למדיניות הימין".

בכירים בליכוד הגיבו להיעדרות בן גביר ועוצמה יהודית וכינו אותה "מעשה חסר אחריות נגד ממשלת ימין. כשיש הצבעה של השמאל נגד ממשלת ימין - כולם מתייצבים". על כך הגיבו בכירים בעוצמה יהודית: "מדיניות ההכלה של נתניהו והליכוד מאז הוקמה ממשלת הימין היא מעשה חסר אחריות. כשיש טרור של מחבלים נגד ישראלים - ישראל צריכה להלום בטרור ולא להיכנע לו".

שעות ספורות לןאחר מכן שיגר יו''ר מפלגת נעם אבי מעוז מכתב התפטרות לנתניהו, שבו הוא הודיע על הפסקת תפקידו בממשלה כסגן שר, וכי ימשיך את חברותו כחבר כנסת. הוא כתב: "תדהמתי גיליתי שאין כוונה רצינית לקיים את ההסכם הקואליציוני ביחס לרשות לזהות לאומית יהודית. אשר על כן, החלטתי להתפטר מתפקידי".

"כידוע לך", כתב מעוז, "ניסיתי לאורך כל החודשיים האחרונים, מאז כינונה של הממשלה, לפעול למימוש ההסכמים בינינו, תוך יצירת שיתוף פעולה עם חברי השרים, כדי לבטל את נהלי משרד החינוך, משרד הרווחה ומשרד הבריאות מתקופת ממשלת לפיד, נהלים אשר עניינם לשנות את מושגי היסוד שלנו כעם ישראל ושל המשפחה היהודית.