השר טרופר יעמוד בראש ועדת הטקסים - "תדגיש את הטוב והמחבר"

בוועדה העוסקת באירועים ממלכתיים כמו יום העצמאות וימי הזיכרון, יכהנו בין היתר גם השר מתן כהנא והשרה תמר זנדברג. במקביל, אישרה הממשלה את מינויו של דני דיין ליו"ר מוזיאון יד ושם

 טקס הדלקת המשואות ברחבת הר הרצל, בשנת 2015
טקס הדלקת המשואות ברחבת הר הרצל, בשנת 2015 | צילום: משרד התרבות

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הקמת ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בראשות שר התרבות והספורט, חילי טרופר. הוועדה עוסקת באירועים ממלכתיים הניצבים במרכז לוח השנה של ישראל וביניהם קביעת הנושא המרכזי של יום העצמאות, אירועי יום הזיכרון לשואה, אירועי ימי הזיכרון והנצחת זכרם של ראשי ממשלת ישראל ונשיאיה לשעבר. טרופר אמר כי "הוועדה תדגיש את הטוב המשותף ואת המחבר בין כל חלקי העם והחברה".

בוועדה יהיו חברים גם השרה לשוויון חברתי מירב כהן, שר התיירות יואל רזבוזוב, שר התפוצות נחמן שי, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שר התקשורת יועז הנדל, השר לשירותי דת מתן כהנא, וחמד עאמר שהינו שר במשרד האוצר.

חבר הכנסת חילי טרופר מכחול לבן
שר התרבות חילי טרופר | צילום: חדשות 13

במקביל, הממשלה אישרה הקמת קבינט השרים לענייני עלייה וקליטה בראשות השרה פנינה תמנו שטה. הקבינט יעסוק בתיאום בין משרדי הממשלה וגורמים נוספים בפעולות בתחומי העלייה ועידודה, קליטת העולים ושילובם בחברה הישראלית בכל תחומי החיים. תמנו שטה מסרה: "אמשיך לפעול להיטיב עם העולים שמגיעים לארץ כדי שיתאקלמו באופן מהיר וקל".

בתוך כך, אושר בממשלה מינויו של דני דיין לתפקיד יו״ר מוזיאון יד ושם. שר המשפטים גדעון סער אמר כי ״הממשלה בחרה באדם המתאים והראוי ביותר לעמוד בראש המרכז הגדול בעולם להנצחת זכר השואה".