"לוחמת חירות": במערכת הפוליטית ספדו לגאולה כהן

במערכת הפוליטית הגיבו למות חברת הכנסת לשעבר וכלת פרס ישראל ושלחו ניחומים למשפחתה. בנה, ח"כ הנגבי: "זכיתי לגדול במחיצת אישה דגולה". נתניהו: "תישאר תמיד מופת". ריבלין: "השראה לכולנו"

זמן צפייה: 00:51

במערכת הפוליטית הגיבו למותה של חברת הכנסת לשעבר וכלת פרס ישראל גאולה כהן, שהלכה לעולמה אמש (רביעי) וספדו לה. בנה, ח"כ צחי הנגבי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בצער עמוק אני מודיע על פטירת אמי היקרה, גאולה כהן, לוחמת חרות ישראל משחר נעוריה ועד יומה האחרון, בגיל 94. זכיתי לגדול במחיצת אישה דגולה, שכל חייה היו קודש לשלמות המולדת, לקיבוץ גלויות, לחינוך דור העתיד. אהבתה לעם לא האפילה על אהבתה כאם ומסירותה כסבתא לעידן, מתן, סתיו וליאב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "קולה של גאולה כהן לא יידום. תמיד ננצור את זכרון פועלה הכביר למען חירות ישראל ואת מסירותה ואהבתה לארץ ישראל. היא שייכת לדור הנפילים ותישאר תמיד זכר ומופת לנו, ממשיכי דרכה". והוסיף: "שרה ואני אבלים עם צחי ורנדי וכל משפחתה של גאולה, ויחד עם כל בית ישראל, על האובדן הגדול".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

כלת פרס ישראל והח"כית לשעבר גאולה כהן הלכה לעולמה בגיל 93

בסביבת רה"מ מנמיכים ציפיות: "ייקח זמן להחזיר את נעמה יששכר"

מתח בליכוד: הערב יוחלט האם לקיים פריימריז לרשימת המפלגה

חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי
חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשיתוף פעולה אזורי צחי הנגבי | צילום: חדשות 13

נשיא המדינה ראובן ריבלין הביע צער על מותה של כהן: "האש היוקדת של גאולה כבתה הלילה. לוחמת חירות ישראל ברובד העמוק של הרעיון שהייתה לי ולכולנו להשראה. השראה של עוצמה, של מסירות, של אהבת עם בארצו. אנו נלך לאורה של האש הזו בשבילים שסללה ובאלה שנפרצו בכוחותיה ובזכות פועלה - במחתרות, בפעילות למען ההתיישבות וכמחוקקת וכפרלמנטרית. נוחי על משכבך בשלום גאולה יקרה. אני מחבק את משפחתך ושולח להם את תנחומינו בצער הגדול, צער לאומי של ממש".

יו"ר כחול לבן בני גנץ צייץ בטוויטר: "גאולה כהן ז"ל. לוחמת לח"י ואצ"ל, אישה פורצת דרך, אוהבת העם והארץ. יהי זכרה ברוך". חבר הכנסת גדעון סער מסר: "כהן הייתה מדמויות המופת של ישראל. היא תמיד לחמה וחלמה. מנעוריה בלח"י, היא גויסה "לכל החיים" לרעיון תחיית עם ישראל בארצו. חיה את אוצרות החוכמה היהודית. הלהט האידיאולוגי שלה מעולם לא דעך. משתתף בצער חברי צחי הנגבי והמשפחה". יו"ר מפלגת העבודה-גשר עמיר פרץ מסר: "כהן הייתה יריבה אידאולוגית, אך הערכתי אותה על דביקותה בתפישות עולמה. מאחל לחברי השר צחי הנגבי שלא ידע יותר צער. יהי זכרה ברוך"

שר הביטחון נפתלי בנט מסר: "גאולה כהן הייתה לוחמת עם נשמה גדולה למען ארץ ישראל השלמה. אידיאליסטית שאהבה את עמה ואת ארצה. היא תחסר לעם ישראל". שר הפנים אריה דרעי מסר: "כואב על פטירת גאולה כהן, לוחמת הלח"י, חברת הכנסת, כלת פרס ישראל ויקירת ירושלים. אישה אמיצה שתרמה במשך עשרות שנים לעם ולמדינה ולחמה למען עליית יהודי ברית המועצות ארצה. תנחומים לבנה, השר צחי הנגבי, ולכל המשפחה".

כאמור, אמש הלכה לעולמה חברת הכנסת לשעבר וכלת פרס ישראל גאולה כהן בגיל 93. כהן, שהחלה כח"כית מטעם מפלגת הליכוד ונמנתה עם מייסדי תנועת "התחייה", קיבלה את פרס ישראל בשנת תשס"ג (2003) על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. בשנת 2014 נבחרה להדליק משואה במסגרת חגיגות העצמאות של ישראל. בנה של כהן הוא השר לשיתוף פעולה אזורי מהליכוד, צחי הנגבי. הלוויתה תתקיים מחר בשעה 13:30 בהר הזיתים שבירושלים.