ר"מ אתיופיה ניסה לכנס פסגה בין נתניהו לשליט איחוד האמירויות

בזמן שביקר בארץ בחודש ספטמבר נפגש אביי אחמד עם רה"מ והציע לתווך בינו לבין יורש העצר של אבו-דאבי הנסיך מוחמד בן-זאיד • "נתניהו איש ערב": פרויקט מיוחד החל מהערב במהדורה המרכזית

זמן צפייה: 01:49

ראש ממשלת אתיופיה אביי אחמד ניסה בביקורו בישראל בחודש ספטמבר האחרון לכנס פסגה באדיס אבבה בין ראש הממשלה נתניהו לבין יורש העצר של אבו-דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הנסיך מוחמד בן-זאיד. כך, פורסם אמש (שבת) בחדשות 13.

במהלך ביקורו של ראש ממשלת אתיופיה בישראל בחודש ספטמבר הוא העלה בפני נתניהו את היוזמה וסיפר לו כי יורש העצר של אבו-דאבי מוחמד בן זאיד הינו חבר אישי שלו. "כשפגשתי את ראש הממשלה נתניהו, שוחחנו ארוכות על שלל נושאים ובין היתר גם על איחוד האמירויות והצעתי לתווך בינו לבין יורש העצר של איחוד האמירויות השיח מוחמד בן זאיד, שהוא איש מאוד חכם. הצעתי לקיים פגישה ביניהם כאן באתיופיה", סיפר אחמד בראיון לטלוויזיה האתיופית לפני כמה שבועות.

אביי אחמד ראש ממשלת אתיופיה
אביי אחמד ראש ממשלת אתיופיה | צילום: רויטרס

ראש ממשלת אתיופיה הוסיף כי "נתניהו הדהים אותי בתשובתו. הוא אמר לי שלפי הסרטונים והתמונות שהוא רואה מאבו דאבי, ולפי איך שהמדינה נראית, לפי העושר והאושר שיש שם, אתה יכול ללמוד הרבה על המנהיג", סיפר אחמד.

השבוע תשודר במהדורה המרכזית בחדשות 13 סדרת הכתבות "נתניהו איש ערב" על מערכת היחסים החשאית בין ישראל לשורה של מדינות ערביות. בסדרה ייחשפו פרשיות שלא היו ידועות עד היום לגבי פעילותו של נתניהו לקידום יחסים עם מדינות המפרץ – במיוחד כחלק מהמאבק המשותף נגד איראן.