כדורגלנים יוצאי אתיופיה: חויבנו להגיע לאירוע בהשתתפות רה"מ

שחקנים מליגת יוצאי אתיופיה טוענים שקיבלו איומים בהדחה ובקנסות בהודעה מהמנהלים תחת הכותרת "עונשים", אם לא יגיעו לאירוע בהשתתפות נתניהו וח"כ יברקן. לשכת רה"מ: "אין לנו קשר להודעה"

זמן צפייה: 05:41

בחירות 2020: שחקנים מליגת יוצאי אתיופיה בכדורגל טוענים שקיבלו איומים בהדחה ובקנסות אם לא יגיעו הערב (שלישי) לאירוע חגיגות 20 שנה לליגת האתיופית (א.י.פ.ל), שבו יהיה נוכח ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדי יברקן. מארגני האירוע טוענים: שלא מדובר באירוע פוליטי למרות נוכחותו של ראש הממשלה.

על פי הכדורגלנים, מנהלי הליגה שלחו הודעה לשחקנים תחת הכותרת "עונשים" למי שלא יגיע, ולפיהם שחקן אשר רשום ולא יגיע לטקס יסיים את העונה, כל שחקן שלא יגיע לטקס יופחת לקבוצתו נקודה. יתרה מזאת, קבוצה אשר תגיע לטקס בפחות מ-50% מהסגל שלה - תודח מהליגה. כמו כן, הנהלת הליגה ביקשה לכבד את הטקס ולהימנע מקריאות פוליטיות.

מלשכתו של רה"מ נמסר: "יובהר כי אין קשר בין ההודעות שהועברו לשחקנים ע"י העמותה המארגנת לבין השתתפות ראש הממשלה כאורח באירוע".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו לוחץ להעלות את בני הפלאשמורה – עוד לפני הבחירות

ח"כ גדי יברקן הודח מכחול לבן – ושוריין במקום ה-20 בליכוד

ימינה, ש"ס ויהדות התורה במכתב משותף: "נתמוך רק בנתניהו"

הזמנה לאירוע חגיגות 20 שנה לליגה האתיופית
הזמנה לאירוע חגיגות 20 שנה לליגה האתיופית | צילום: חדשות 13

ההתעקשות של המארגנים בדבר השתתפות הכדורגלנים יוצאי העדה מצטרפת לרדיפה של נתניהו אחרי קולם של העולים מאתיופיה לקראת הבחירות שייערכו בעוד פחות משבועיים. כחלק מזה נודע לפני יומיים כי ראש הממשלה מפעיל לחץ כדי להעלות ארצה את בני הפלאשמורה מאתיופיה – עוד לפני הבחירות. לשם כך, התקיים ביום שישי דיון בסוגיה, בשבת נערכה שיחת ועידה – וביום ראשון נערך דיון נוסף.

מהפרטים עולה כי בני הפלאשמורה יצטרכו לקבל חיסונים בשני סבבים ולעבור בדיקות, ובשל לוח הזמנים הצפוף נשקל בסוף השבוע הרעיון כי בני הקהילה יגיעו לארץ, יצטלמו – ויושמו בהסגר, שם יתחסנו. במהלך הדיון שנערך ביום ראשון התעשתו במשרד ראש הממשלה ונסוגו מאפשרות ההסגר.

במשרד הבריאות החליטו להקל על ההגבלות במטרה להימנע מהסגר, ולאפשר סבב חיסונים אחד בלבד שייערך באתיופיה – שלאחריו יוחלט מי חולה ומי יכול לעלות ארצה. בפרשה מעורבים נוסף למשרד הבריאות גם משרד הפנים, רשות ההגירה והסוכנות היהודית. ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה הנחה להעלות את בני הפלאשמורה, ומשרד הבריאות גיבש המלצות איך לעשות את זה". ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.

בני פלשמורה מאתיופיה
בני פלשמורה מאתיופיה | צילום: רויטרס

שני הסיפורים הללו מצטרפים למעבר של ח"כ גדי יברקן מכחול לבן לשורות הליכוד. כזכור, שעות לפני סגירת הרשימות הודח יברקן מרשימת המפלגה ע"י בני גנץ לאחר שנפגש עם נתניהו וניהל מגעים עם הליכוד, במטרה לערוק בתמורה למיקום גבוה יותר מהמקום ה-33 שבו היה אמור להיות משובץ בכחול לבן.

בעקבות ההדחה שוריין יברקן במקום ה-20 ברשימת הליכוד לכנסת. נתניהו בירך אותו: "גדי, אני שמח לראות אותך כאן. יש לנו כל-כך הרבה מה לעשות ומה לתקן - במאבק באלימות, בגזענות, למען השיוויון, למען העלאת שארית אחינו ואחיותנו כאן בארץ. אני שמח לראות אותך. ברוך שובך הביתה לליכוד".

יו''ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ גדי יברקן
יו''ר הליכוד בנימין נתניהו וח״כ גדי יברקן | צילום: חדשות 13