סקר חדשות 13: הרוב נגד פיטורי היועמ"שית - ובעד גניזת החקיקה

לפי סקר חדשות 13, 43% מהציבור סבור שאין לפטר את בהרב-מיארה - זאת לעומת 35% שחושבים שכן. בקרב מצביעי הליכוד: 67% דורשים לפטר אותה, לעומת 11% שתומכים בהשארתה. אם הבחירות היו נערכות היום, גנץ עדיין בראש עם 26 מנדטים, הליכוד עם 25 ולפיד עם 20 - וכמה מתנגדים לחוק הגיוס? | כל הנתונים

זמן צפייה: 08:08

האם הממשלה צריכה לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה? לפי סקר חדשות 13 שנערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס, עולה כי רוב דחוק בציבור - 43% - טוען שלא. 35% חושבים שכן. בקרב מצביעי הליכוד התוצאות הרבה יותר חד-משמעיות: 67% דורשים לפטר אותה מתפקידה, לעומת 11% בלבד שרוצים להשאירה.

ומה בנוגע למהפכה המשפטית? בסקר נשאלו המשיבים אם לנוכח המצב הביטחוני והחברתי נתניהו צריך לגנוז אותה: 55% אחוז חושבים שכן, רק 32% רוצים להמשיך. אצל מצביעי הליכוד - תמונת מראה ברורה: 71% נחושים להמשיך במהפכה, רק 15% בעד עצירה.

בנוסף, 66% מהציבור בישראל תומך בחוק הנפיץ שאמור להעניק פטור גורף מגיוס לחרדים, זאת לעומת 20% שתומכים בו. גם בקרב מצביעי הליכוד ההתנגדות לחוק הזה ברורה - 55% מתנגדים.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מנתוני הסקר עלה עוד כי אם הבחירות היו נערכות היום, המפלגה הגדולה בישראל הייתה עדיין המחנה הממלכתי, עם 26 מנדטים - ירידה של ארבעה מנדטים לעומת הסקר הקודם של חדשות 13. מאחוריה, בפער קטן, הליכוד - עם 25 מנדטים. יש עתיד מתחזקת בשלושה מנדטים ל-20.

לפי הסקר שלנו, ש"ס עם 10 מנדטים, יהדות התורה עם 7, ישראל ביתנו, רע"ם והציונות הדתית - כולן עם 6 מנדטים. עוצמה יהודית של בן גביר עדיין עם 5 , כך גם חד"ש-תע"ל. מרצ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה, כמו בסקר הקודם - העבודה ובל"ד.

ואיך התוצאות האלה משתקפות במפת הגושים? הממשלה הנוכחית עולה במנדט ל-53 מנדטים, אבל לאופוזיציה עדיין יש את הרוב עם 62 מנדטים. באמצע: חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים.

סקר חדשות 13
סקר חדשות 13

המשיבים נשאלו עוד מה הם מעדיפים - המשך כהונת הממשלה, ממשלת אחדות בראשות נתניהו עם לפיד וגנץ או בחירות. 42% מעדיפים ללכת שוב לקלפי, 26% רוצים אחדות ו-24% מעדיפים את המשך כהונת הממשלה. שליש ממצביעי הליכוד מוכנים ללכת לאחדות וכך גם יותר משליש ממצביעי לפיד וגנץ. כמו כן, אחרי שח"כ טלי גוטליב קבעה ש"שב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים", נשאלו הנסקרים האם נתניהו צריך להעניש שרים וח"כים שיוצאים נגד צה"ל. 67% חושבים שכן. גם אצל מצביעי הליכוד המצב דומה.

הסקר כלל 702 נשאלים, מהם 602 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על-ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת "סטט-נט" בראשות יוסף מקלדה טעות הדגימה היא 3.7%. הנתונים שוקללו לפי ההצבעה בנובמבר 2022.