עבאס הגיש את רשימת רע"מ: "רוצים להמשיך בשותפות הפוליטית"

לקראת הבחירות לכנסת ה-25 הגישה רע"מ את הרשימה, ויו"ר המפלגה אמר כי "אף הסתה לא תסית אותנו מהכוונות שלנו - כולנו תקווה שהציבור הערבי ייצא ויצביע בהמוניו". גם יש עתיד, מפלגתו של ראש הממשלה יאיר לפיד, הגישה את רשימתה לוועדת הבחירות המרכזית | כל העדכונים

"רוצים להמשיך בתהליך של השותפות הפוליטית ברמה הכי גבוהה". רע"מ הגישה את רשימתה לכנסת
"רוצים להמשיך בתהליך של השותפות הפוליטית ברמה הכי גבוהה". רע"מ הגישה את רשימתה לכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחירות 2022: לקראת הבחירות לכנסת ה-25 שייערכו ב-1 בנובמבר, מפלגת יש עתיד בראשות ראש הממלשה יאיר לפיד ורע"מ בראשות מנסור עבאס הגישו היום (חמישי) את רשימותיהן לוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת. כזכור, אתמול נפתח באופן רשמי הליך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות, והוא צפוי להימשך עד הלילה בחצות.

לאחר שהגיש את הרשימה, ח"כ מנצור עבאס אמר: "אנחנו רוצים להמשיך בתהליך של השותפות הפוליטית ברמה הכי גבוהה, בכנסת הבאה. אף הסתה לא תסית אותנו מהכוונות שלנו. כולנו תקווה שהציבור הערבי יפעל בהתאם ויגשים את הזכויות האזרחיות שלו, ייצא ויצביע בהמוניו ולא יירתע".

יש עתיד הגישה גם היא את רשימתה לכנסת ה-25
יש עתיד הגישה גם היא את רשימתה לכנסת ה-25 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול הגישו רשימותיהן לוועדת הבחירות: המחנה הממלכתי בראשות שר הביטחון בני גנץ, הציונות דתית בראשות ח"כ בצלאלא סמוטריץ', שבדקה האחרונה התאחדו עם מפלגת "נעם" בתיווך של בנימין נתניהו, ונקבע כי יו"ר המפלגה ח"כ אבי מעוז יוצב במקום ה-11 ברשימה.

עוד הגישו אתמול את רשימותיהן: ישראל ביתנו בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן, ישראל חופשית של שר לשעבר אלי אבידר, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה, צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר בת ה-20.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1409222038' autoplay='0' credit='' desc='48 ימים לבחירות: אף גוש לא זוכה ב-61 מנדטים | סקר חדשות 13' poster='' kid='1_zy949nuz' duration='']

סקר חדשות 13 של פרופ' קמיל פוקס שהתפרסם אתמול במהדורה המרכזית לא העניק לאף אחד מהגושים את המספר שכולם מדברים עליו – 61. לפי הסקר, גוש המפלגות שתומכות בראש האופוזיציה נתניהו מגיע ל-59 מול 56 לגוש המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. הרשימה המשותפת נותרת על חמישה מנדטים.

בסקר הראשון לאחר החתימה על ההסכם עם הבית היהודי, איילת שקד שוב לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.9 אחוזי תמיכה בלבד. הליכוד ממשיך להוביל עם 31 מנדטים ואחריה יש עתיד של ראש הממשלה יאיר לפיד שמקבלת 24 מנדטים. המפלגה השלישית בגודלה ממשיכה להיות הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר שזוכה ב-13 מנדטים. המחנה הממלכתי עומדת במקום עם 12 מנדטים בלבד.

איילת שקד
החיבור לבית היהודי לא עזר. איילת שקד | צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ש"ס ויהדות התורה מקבלות 8 ו-7 מנדטים בהתאמה. בצל המשך הניסיונות של לפיד להביא לאיחוד בין מפלגות העבודה ומרצ, בסקר הערב מקבלות כל אחת מהן חמישה מנדטים. ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נותרת על 6 מנדטים ורע"מ סוגרת את הרשימה עם 4 מנדטים. מתחת לאחוז החסימה ניתן למצוא את הכלכלית של ירון זליכה עם 1.1 אחוז, צעירים בוערים של הדר מוכתר עם אחוז אחד וישראל חופשית דמוקרטית של אלי אבידר עם 0.6 אחוזים בלבד.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו פותח פער גדול עוד יותר מלפיד ומשר הביטחון בני גנץ. בשאלה בין נתניהו ללפיד, ראש הממשלה לשעבר מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 29 אחוזים בלבד לראש הממשלה הנוכחי. מול גנץ הפער גדול יותר כשנתניהו מקבל 46 אחוזי תמיכה מול 26 אחוזים לשר הביטחון.

שאלנו בסקר גם איך מגדירים את תפקודו של לפיד בתפקיד ראש הממשלה עד כה. 31 אחוזים השיבו שתפקודו טוב ו-26 אחוזים השיבו בכלל לא טוב. 18 אחוזים השיבו "לא כל כך טוב" ו-14 אחוזים בלבד השיבו שתפקודו של לפיד טוב מאוד.

שר המשפטים גדעון סער
מעדיפים אותו על פני לוין בתפקיד שר המשפטים. גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שאלה נוספת בסקר הייתה את מי מעדיף הציבור בתפקיד שר הביטחון – גנץ או ח"כ יואב גלנט מהליכוד, אלוף פיקוד דרום בעבר. 41 אחוזים השיבו גנץ מול 21 אחוזים שהשיבו גלנט. 38 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

שאלנו שאלה גם באשר לתפקיד שר המשפטים בין גדעון סער לבין ח"כ יריב לוין מהליכוד. 36 אחוזים תומכים בסער מול 25 אחוזים בלוין. 40 אחוזים השיבו כי אינם יודעים. שאלנו גם באשר לתפקיד השר לביטחון פנים בין סגן השר יואב סגלוביץ', בעבר ראש אגף החקירות במשטרה, לבין ח"כ איתמר בן גביר. כאן התוצאות צמודות: 38 אחוזים השיבו עבור סגלוביץ' מול 33 אחוזים לבן גביר. 29 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

סקר חדשות 13 נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 781 נשאלים, מהם 600 מהאוכלוסיה היהודית ו-181 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7 אחוזים.