אלקין לא ידע על תחילת נטיעות בנגב: "הן יימשכו"

גורמים בקואליציה הפנו אצבע מאשימה כלפי שר הבינוי והשיכון, אך מתברר כי הוא לא ידע שיש תכנון לעלות על הקרקע. בריאיון במהדורה המרכזית תקף אלקין את הממשלה הקודמת על הביקורת סביב הפסקת הנטיעות והתייחס גם לדברי יאיר גולן: "מאלוף צה"ל מוערך הוא הפך לקשקשן צמרת"

זמן צפייה: 06:30

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית, ואמר כי לא תקף את ראש הממשלה בדיון שנערך בקבינט הקורונה על כך שאין פלא שהציבור מבולבל. "אני לא תוקף", אמר אלקין, "אני שר נודניק שתמיד בקבינט הקורונה שואל שאלות ומנסה ללמוד את העובדות והמודלים שעל פיהם מתקבלות החלטות".

בהתייחס לסאגת הנטיעות בנגב אמר אלקין: "מצחיק שמי שתוקף אותנו אלה נתניהו ואנשיו, כשבממשלה הקודמת פרץ וליצמן עצרו את הנטיעות בלי שהיה יום אחד של נטיעות. לפני שבועיים עשינו נטיעות של שלושה ימים למרות כל הלחצים. הנטיעות ימשכו בנגב".

"יאיר גולן הפך לקשקשן צמרת בקדנציה הזו", אמר אלקין בהתייחס לאמירתו של סגן שרת הכלכלה לפיה 'אם אלקין מתפרע נרגיע אותו', "מאלוף צה"ל מוערך הוא הפך לפוליטיקאי שאף אחד לא לוקח אותו ברצינות, הוא אפילו לא שווה התייחסות".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1201222012' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_yluwjb5m' duration='106']

הערב במהדורה פרסמנו כי בניגוד לטענת גורמים בקואליציה, השר אלקין כלל לא היה מודע לעלייה על הקרקע לטובת הנטיעות לפני כשבועיים. יו"ר רע"מ מנסור עבאס נפגש עם מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, אשר כפוף לאלקין, ולאחר שנעצרו הנטיעות התברר לעבאס שהמחאה יותר גדולה ממה שחשב. לאחר שהחריף את הטונים ואיים בהתפטרות, השיג עבאס לראשונה הפסקה מוחלטת של נטיעת עצים בנגב.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2201122123' autoplay='0' credit='' desc='התפרעויות מחוץ לתחנת המשטרה בתל שבע' poster='' kid='1_o19c131y' duration='28']

בשעות הערב חודשו הפרות הסדר בשטחי הפזורה הבדואית, ובמהלכן עצרה המשטרה ארבעה חשודים בשגב שלום וחשוד אחד בתל שבע, בגין ידויי אבנים והבערת צמיגים. תושבי היישוב כפר רתמים יצאו לעבר כביש הגישה ליישוב, בעקבות צמיגים בוערים בכבישים הסמוכים, על מנת לשמור על הביטחון.