שר החוץ כהן: "עוד 7-6 מדינות יצטרפו להסכם השלום עם סעודיה"

אחרי נאומו של ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם, שר החוץ התראיין ל"אלמוג בשישי" מניו יורק, וחזר על הערכתו כי ברבעון הראשון של 2024 ייחתם ההסכם במדשאות הבית הלבן. "נמצאים בנקודה שבה יש אצל הצדדים את ההערכה שאפשר להתגבר גם על הדברים שנותרו להשלים"

זמן צפייה: 04:23

שר החוץ אלי כהן התראיין הערב (שישי) בתוכנית "אלמוג בשישי" מניו יורק, שם הסתיים לפני זמן קצר נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, אשר לאחריו אמר כהן כי "השלום לא יהיה רק עם סעודיה, יהיו עוד 6-7 מדינות נוספות שיצטרפו", והוסיף כי ההסכם ייחתם בטקס שייערך במדשאות הבית הלבן ברבעון הראשון של 2024.

"זאת הערכה שמבוססת על ההתקדמות המאוד משמעותית במשא ומתן", אמר כהן בריאיון, "יש בהחלט סוגיות מאוד מהותיות שנמצאות על הפרק, בהן ההגנה שסעודיה רוצה מול איראן והסוגיות מול הפלסטינים, אך בהחלט אנחנו נמצאים בנקודה שבה יש אצל הצדדים את ההערכה שאפשר להתגבר גם על הדברים שנותרו להשלים".

השר התייחס גם לריאיון שקיים אתמול יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן לערוץ פוקס ניוז, ולכך שהוא הצביע על איראן כגורם בעייתי באזורנו: "הדבר המרכזי היה הריאיון של בן סלמאן, כשהוא הישיר מבט למצלמה ואומר בקולו הוא שיש התקדמות במשא ומתן עם ישראל. בעיניי הריאיון שלו חשוב ומשמעותי גם כשהוא הצביע על איראן כגורם הבעייתי באזורנו ועל הבעייתיות בכך שיהיה לה כוח גרעיני. במהלך כל השנים היינו רק ישראל מול איראן אבל עכשיו לראשונה יש מנהיג מוסלמי שמדבר על כך. זה בהחלט נותן אופק לשלום בין העם היהודי לבין המדינה המוסלמית המשמעותית ביותר".

נתניהו נואם בעצרת האו''ם
נתניהו נואם בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

בהמשך התייחס השר כהן לכך שהמהפכה המשפטית נעדרה מנאומו של רה"מ באו"ם: "הייתה אמירה מאד ברורה בתחילת הפגישה שלו עם הנשיא ביידן, כשהוא אמר שהוא חותר להגיע להסכמה רחבה, אם לא מול האופוזיציה אז מול כל עם ישראל. אחרי שאנו שומעים על מהלך של שלום היסטורי עם ערב הסעודית וגם עם מדינות ערביות נוספות שיצטרפו, חשוב לקדם גם שלום בינינו".