10 ימים לבחירות: למי יש את הסיכוי הטוב ביותר להרכיב ממשלה?

במערכת הבחירות הזו האידאולוגיות נדרסו תחת הקמפיינרים, הסקרים והרשתות החברתיות. הפוליטיקאים מבקשים להעביר מנדטים מגוש אחד לשני, אך עדיין אין תשובה אחת לשאלה - מי יהיה רה"מ הבא?

זמן צפייה: 07:41

עשרה ימים ליום הבוחר, וסימני השאלה לא מעטים. ניתן להצביע על כמה מגמות שמסתמנות - מפלגות שעולות או יורדות בסקרים, אבל שאלת השאלות היא כמובן מי יצליח להרכיב ממשלה. הקרב "כן ביבי", "לא ביבי", בעיצומו, כשהאסטרטגיה הגדולה היא להעביר בדרך מתוחכמת מנדטים מגוש אל גוש, מהימין לשמאל ולהיפך, והכול בתחפושת, תחת מסכות.

במערכת הבחירות הזו הפשטות והאידיאולוגיה נדרסו ונגרסו תחת הקמפיינרים, הסקרים, המלל באולפנים והרשתות החברתיות. לדברי הפרשנית הפוליטית מזל מועלם, "יש שלושה אנשים שהם במשחק של ראשות הממשלה כרגע חזק - נתניהו, בנט ולפיד, בכל מיני קונסטלציות של רוטציה, מי ראשון, מי אחרון". היועץ האסטרטגי, נדב שטראוכלר, הוסיף כי "זאת הולכת להיות מערכת בחירות צמודה מאוד, עד כדי כך שאנחנו נשב באולפנים ולא בטוח שגם בחצות נדע מה התוצאה".

למתחם הבחירות של חדשות 13

הצבעה בבחירות בקלפי בתל אביב
הצבעה בבחירות בקלפי בתל אביב | צילום: רויטרס

היום הציבור מתקשה להאמין להבטחות שניתנות לו בשבועה ערב בחירות. זאת, לאחר ההבטחה של גנץ שהופרה, וריסקה לחלוטין את האמון. אז מה ערכן של מילים, של חתימות, של שבועות ערב בחירות? על מי באמת אפשר לסמוך? כולם מחרימים את כולם. מועלם הסבירה כי "יש המון פסילות. בסוף, מישהו יצטרך לוותר על משהו".

שטראוכלר מבטיח כי אם נתניהו לא ייבחר שוב, "בוודאי תהיה רוטציה, לפחות בין שני אנשים". לטענתו, "אנחנו עוד לא יודעים עד הסוף מי הם, כי אין היום מועמד ברור, מובהק ומוסכם על כל הגוש. יש שתי אופציות לממשלה הזאת - ממשלה עם ליברמן וממשלה בלי ליברמן ועם החרדים. מפלגת העבודה ומרצ, אם עוברת, וכחול לבן, אם עוברת, בממשלה הזאת, זו אופציה אחת. אני גם רואה בקלות את בנט ישב עם מרצ".