חמישה ימים לבחירות: תעמולת כחול לבן והליכוד הולכת ומקצינה

לקראת ההליכה לקלפי, כשהמצב בסקרים צמוד, שתי המפלגות הגדולות יוצאות בקמפיינים אגרסיביים: מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר משווה בין נתניהו לארדואן, ובליכוד מציפים שוב את הטלפון הפרוץ של גנץ

זמן צפייה: 05:30

בחירות 2020: חמישה ימים לבחירות לכנסת ה-23, ובמפלגות הגדולות פותחים בקמפיינים אגרסיביים של הרגע האחרון. בכחול לבן, שלרוב נרתעת מקמפיינים אגרסיביים ומקפידים לשמור על ממלכתיות, יצאו בקמפיין "כחול לבן או ארדואן", המשווה את ראש הממשלה נתניהו לנשיא טורקיה.

הסקרים הפנימיים של כחול לבן מראים שקמפיין אגרסיבי נגד הליכוד לאו דווקא יעזור להם: מצביעי הימין של המפלגה עלולים בשל כך לעזוב את המפלגה ולחזור לזרועות הליכוד, אך בצמרת כחול לבן מרגישים שאין להם ברירה אלא להקצין את הקמפיין.

גם הליכוד מקצין את תעמולתו, וחוזר לנושא הטלפון הפרוץ של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ששלט בקמפיין הבחירות לכנסת ה-21. בימים האחרונים נשמעים חברי הליכוד מציפים שוב את השאלה אם גנץ "סחיט" בשל המידע שהיה על הטלפון שנפרץ בידי האיראנים, וח"כ אבי דיכטר אף רמז שוב לטענה כי על המכשיר הסלולרי היו סרטונים אינטימיים של הרמטכ"ל לשעבר.

עוד בחדשות 13:

סקר חדשות 13: לראשונה – הליכוד מובילה; שוויון בין הגושים

הערכה: נתניהו יציע לגנץ מתווה רוטציה פחות נדיב מהסיבוב הקודם

שבוע לבחירות: האם הרשימה המשותפת תצליח לשמור על כוחה?

פגישת גנץ ונתניהו
פגישת גנץ ונתניהו | צילום: אלעד מלכה

בזמן שנתניהו רומז שגנץ אינו בריא בנפשו ובנו יאיר מציג אותו ברשתות החברתיות כסוטה מין מפוקפק, הליכוד החל בימים האחרונים למקד את האש גם לעבר גבי אשכנזי, תוך רמיזה כי התבטא בפוגענות כלפי העדה הדרוזית. אשכנזי סירב להתייחס לתוכן ההקלטות החסויות שלו, אך תקף היום את הסגנון של נתניהו.

"אין לי שום דבר נגדם. להפך, יש לי רק בעדם", אמר היום הרמטכ"ל לשעבר. "אני לא רוצה להתייחס כל האמירות במסגרת הקמפיין הזה. לאן הידרדרנו עם כל ההסתות והתהומות האלה כאילו אין פה מדינה גם ביום שאחרי הבחירות".

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

לאחר קמפיין ממלכתי יחסית, תקף הערב גנץ את נתניהו, ואמר: "נתניהו, תסתכל לי בעיניים, אתה מאשים את גבי, רמטכ"ל שלחם במערכות ישראל בשנאה לדרוזים? אתה, שלא היית מוכן לעשות תיקון קטן לשוויון לדרוזים. רק לפני שנה וחצי הצעת לי להצטרף לליכוד ולהיות שר הביטחון שלך".

"נתניהו, איבדת את זה ואתה לא ראוי להיות ראש ממשלה יום אחד נוסף. אני אתך לא אשב. כל מי שהתמודד נגדך ספג את הרפש וההכפשות", הוסיף. "בנית והצמחת סביבך תרבות של שוחד, פשע. הכול כדי שבן דוד שלך ירוויח מעסקת הצוללות? שבן דודך ירוויח מעסקת המניות?"

"עליי לא מאיימים, לא חמאס, לא חיזבאללה ולא איראן, אז בטח שלא אתה", סיכם, והתייחס לביקורת הליכוד על יכולותיו הרטוריות: "אז אני לא מדבר כמוך. ביג דיל! בזמן שלקחת שיעורי משחק, אני לחמתי".

ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים אריה דרעי במסיבת העיתונאים על הסכם הפליטים (רויטרס )
ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים אריה דרעי במסיבת העיתונאים על הסכם הפליטים (רויטרס ) | צילום: רויטרס

בתוך כך, מתיחות לא אופיינית נרשמה בימים האחרונים בין הליכוד לש"ס, בגלל ביקור של נתניהו באחד ממעוזי ש"ס. עם זאת, לא מדובר באירוע בעל משמעות רבה, יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי הוא קצת כעס על התקרית, אך מבחינתם מדובר באי הבנה. הקמפיינים של שתי המפלגות מתואמים, ודרעי מבין כי בלעדיי נתניהו אין לו סיכוי. לכן הופך דרעי את מפלגתו ותעמולתה לציונית יותר ויותר, דבר שהיה בלתי נתפש רק לפני כמה שנים.